jonasteacher, presentation

jonasteacher

Active member
Hej kaffeentusiaster!
Min första post efter år av lurkande blir en presentation av mig ur ett kaffeperspektiv.
Varje morgon hoppar jag upp till min varma espressomaskin och gör tre cappucchino (till mig, min fru och äldsta dottern), plus en extra kopp skummad mjölk till yngsta sonen, sedan en dubbel espresso innan jag åker till jobbet.

Jag har en Isomac Brio (typ Giada med inbyggd Inox kvarn) men har kompletterat med en alldeles förträfflig kvarn, Macap M4d (stepless/doserless) köpt av Wilderwein. Både jag och frun är väldigt nöjda med såväl espresso som cappuccino, men uppgraderingstankarna finns där hela tiden, så jag kommer antagligen ventilera ett antal frågor på forumet. Hoppas ni har tålamod :)

För övrigt bor jag utanför Linköping.
Mvh jonasteacher
 

Wilderwein

Well-known member
Välkommen Jonas!

Klart du ska byta upp dig framöver. Du verkar ju använda sakerna flitigt och kan du hitta en begagnad espressomaskin med bra rykte så kommer den hålla sitt värde fint om du vill sälja den någon gång. Kul att du är nöjd med kvarnen.
 

jonasteacher

Active member
Tack Kareem!
Uppgradering verkar ofrånkomlig, men att navigera sig fram bland alla snarlika alternativ och försöka gissa vilka egenskaper som väger tyngst är förvirrande och svårt, men otroligt trollbindande och kul! Det tar ett tag.
Just nu överväger jag ny Expobar HX för 8300kr från espresso-machines.nu, alternativt exakt det du rekommenderade, dvs en begagnad välkänd maskin, antingen HX eller DB. Mvh Jonas
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,330
Senaste medlemmen
Klosse
Topp