Nätverksmarknadsföring med gott hälsokaffe - Affärsmöjlighet

Nyttig

Member
Hej!

Organo Gold är ett MLM företag som nyligen öppnat för försäljning i Sverige. Vi söker nu personer till vår organisation som är drivna och vill arbeta på sina egna villkor - och som är villiga att investera (en engångskostnad), alltså bli en oberoende distributör.

Arbetet går ut på att sälja hälsokaffe och andra varma drycker som innehåller den nyttiga svampen Ganoderma Lucidum - Nätverksförsäljning.

Baserat på din prestation finns det stora möjligheter till att tjäna bra med pengar.

Vill du veta mer besök vår hemsida, kontakta oss eller skriv ett PM till mig här.

  • 100% provision
  • Man belönas efter prestation
  • Inga garantilöner
  • Inge "Get rich quick"

TILL MOD: Jag hittade ej några riktlinjer i forumet - därför välkomnar jag er att plocka undan detta ämne om reklam för MLM-nätverk inte tillåts.
 

svartvest

Well-known member
På hemsidan:
Hög hävstångseffekt
Låt oss ta ett exempel där du introducerar 2 personer, som i sin tur introducerar 2 personer, som i sin tur gör samma sak och så fortsätter det. Snart kan du ha en inkomst av vad 30 personer genererar. Det handlar alltså att hellre tjäna 1% av vad 100 personer gör än att du tjänar 100% av vad du själv genererar.

Detta är för mig pyramidliknande system. Forumet är för kaffedrickare som söker kaffebryggare och konsten att brygga den perfekta koppen. Jo nog skulle det vara roligt att jobba med kaffe men då vill jag jobba direkt mot ett rosteri med kunskap var deras kaffe kommer ifrån, underart, var det har vuxit, ge bonden ett hållbart pris....och bygga en långsiktig relation....
 

Lucifer

Well-known member
På hemsidan:
Hög hävstångseffekt
Låt oss ta ett exempel där du introducerar 2 personer, som i sin tur introducerar 2 personer, som i sin tur gör samma sak och så fortsätter det. Snart kan du ha en inkomst av vad 30 personer genererar. Det handlar alltså att hellre tjäna 1% av vad 100 personer gör än att du tjänar 100% av vad du själv genererar.

Detta är för mig pyramidliknande system. Forumet är för kaffedrickare som söker kaffebryggare och konsten att brygga den perfekta koppen. Jo nog skulle det vara roligt att jobba med kaffe men då vill jag jobba direkt mot ett rosteri med kunskap var deras kaffe kommer ifrån, underart, var det har vuxit, ge bonden ett hållbart pris....och bygga en långsiktig relation....



Mer pyramidspel än såhär blir det väl inte ;). Svartvest, hör gärna av dig till mig om du drar igång så jag får lägga första order på hållbart kaffe.
 

coffeeman

Active member
Jag dricker nog hellre gott kaffe än nyttigt kaffe i så fall. Inte så lockande med svamp i kaffet heller...
 

Nyttig

Member
På hemsidan:
Hög hävstångseffekt
Låt oss ta ett exempel där du introducerar 2 personer, som i sin tur introducerar 2 personer, som i sin tur gör samma sak och så fortsätter det. Snart kan du ha en inkomst av vad 30 personer genererar. Det handlar alltså att hellre tjäna 1% av vad 100 personer gör än att du tjänar 100% av vad du själv genererar.

Detta är för mig pyramidliknande system. Forumet är för kaffedrickare som söker kaffebryggare och konsten att brygga den perfekta koppen. Jo nog skulle det vara roligt att jobba med kaffe men då vill jag jobba direkt mot ett rosteri med kunskap var deras kaffe kommer ifrån, underart, var det har vuxit, ge bonden ett hållbart pris....och bygga en långsiktig relation....

Hej Svartvest!

Vad är ett pyramidspel för dig?

I ett MLM nätverk har det ingen större betydelse vart du placeras, du kan alltid tjäna mer en den person som introducerat dig och personen ovanför. Allting handlar om hur du presterar!

Nu vet inte jag vart du arbetar idag men låt oss säga att du är anställd på en firma med 50 anställda. Då finns det säkert en avdelningschef som tjänar baserat på hur det går för er. Den avdelningschefen har en chef som tjänar baserat hur avdelningschefen presterar + dem anställda. Sen har antagligen VDn en styrelse att svara emot.

Dem anställda har inte så stor chans att tjäna mer än VDn. Skulle du kalla det ett pyramidspel?

Dina önskemål om att arbeta med kaffe på det sättet låter inte så dumt - skulle gärna smaka på det kaffet.
 
Senast ändrad:

TheDude

Well-known member
Oavsett om det är pyramidspel eller ej så känns affärsmodellen skum. Priset per paket kaffe var ganska högt, vilket vi på riktigtkaffe.se är vana vid, många av oss köper lite dyrare kvalitetskaffe. Så istället för att fundera över affärsmodellen så ställer jag frågorna.

* Var kommer kaffet ifrån? För det priset borde man få veta vilket land/gård som har producerat kaffet.
* När rostades kaffet? Kaffet är godast om det dricks inom någon/några veckor sedan det rostats.
 

Nyttig

Member
Oavsett om det är pyramidspel eller ej så känns affärsmodellen skum. Priset per paket kaffe var ganska högt, vilket vi på riktigtkaffe.se är vana vid, många av oss köper lite dyrare kvalitetskaffe. Så istället för att fundera över affärsmodellen så ställer jag frågorna.

* Var kommer kaffet ifrån? För det priset borde man få veta vilket land/gård som har producerat kaffet.
* När rostades kaffet? Kaffet är godast om det dricks inom någon/några veckor sedan det rostats.


Jag tyckte också att affärsmodellen var skum innan jag började läsa på om det. Då jag i större delen av mitt arbetsliv arbetat som säljare tyckte jag att den var klockren. Priset är något högre än en vanlig kaffe kopp - men tack vare dom stora kedjorna, så har folk idag inga problem med att betala 20-30 kr per kopp kaffe.

* Det är 100% Coffee Arabica och organisk GanoDerma - allt produceras i Malaysia - Det finns även andra sorter.
* Det är en bra fråga - något jag verkligen ska ta reda på - På mitt paket står det att den paketerades för 1 månad sedan.
 
Topp