Köpa maskin från Holland?

svantesson

New member
Jag köpte min Mazzer mini från https://espressoperfetto.de , Det gick snabbt och smidigt! De mailade även för att dubbelkolla att min hemadress var rätt, då det saknade husnummer. Kan ju tillägga att jag la ordern på företagets ebay sida. :)

// Johan
 

matlar

Active member
Ser mycket intressant ut, har du koll på kvarnen? Jag är intresserad av samma paket, kan du meddela hur köp/leverans gick?
 

Curta

Member
Funderat på maskin med rotorpump har jag väl gjort. Sedan ska pengarna räcka och det blir att dra en gräns.
 

svantesson

New member
Ser mycket intressant ut, har du koll på kvarnen? Jag är intresserad av samma paket, kan du meddela hur köp/leverans gick?


Om du syftar på det jag skrev, så har jag för mig att leveransen tog 4 arbetsdagar och paketet levrades fram till dörren av UPS. Betalde med Visakort, men gick även att betala med PayPal. Allt gick förvånansvärt smidigt!
 

Curta

Member
Ja igår fredag den 24/4 anlände maskinen och ett kilo kaffe. Drog igång den med detsamma, använde mig av samma malningsgrad som till min gamla Brasilia, fungerade sådär. Snäppte till ett snäpp på kvarnen och det blev som jag vill ha det. Skumningen med ett hål lite långsam, men PID, mycket mindre slafsande än tidigare.
 

Davil

Well-known member
Ja igår fredag den 24/4 anlände maskinen och ett kilo kaffe. Drog igång den med detsamma, använde mig av samma malningsgrad som till min gamla Brasilia, fungerade sådär. Snäppte till ett snäpp på kvarnen och det blev som jag vill ha det. Skumningen med ett hål lite långsam, men PID, mycket mindre slafsande än tidigare.

Grattis till en bra maskin!

Ett tips är att skaffa ett munstycke med 2 hål. Jag köpte mitt från bellabarista.co.uk

Sedan tycker jag att trycket på 0,9bar är i underkant och har därför ökat det till 1,2 bar. Ett superlätt ingrepp som tar några minuter att fixa.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp