Köpråd Wilfa wsp-1a

elsmurfo

Member
Hej, är ute efter min första kaffebryggare.
Har titta på moccamaster samt wilfa wsp-1a.


Moccamastern finns det en hel uppsjö av information och vad folk tycker om den lite varstans på internet.

Wilfan är enligt mig extremt mycket snyggare, men dock ett högre pris.
Hittar nästan ingen information från konsumenter om denna bryggare?

Är det någon som sitter på nå information om denna bryggare?

Mvh
 

UbbeK

Well-known member
Gillar den skarpt!

Plus: Avtagbar vattentank, filterhållarens justerbara flödesreglering, ett droppstopp som verkligen funkar, 5 årsgaranti och snygg design.
Minus: Glaskannan har en kant som ansluter till plasthandtaget, vilket medför att det blir kvar lite kaffe i kannan som är svårt att få ut.

Lite störigt: Låter mer än MM då denna har en vibrationspump. Skall man vara riktigt petig. Vattentanken blir immig på insidan om man har locket på, underlättas om man har locket lite på sned.

De verkar ha haft lite problem med vibrationspumpar som lägger av. Det enda som jag har stött på är att glaskannan började att släppa från plasthandtaget. Är limmad med en silikonsträng. Men upptäckte detta i tid och limmade den.

Min vardag bryggrutin är 0,5 liter kaffe i termos för att ta med till jobbet.
Kör då stängt filter, brygger upp allt vatten till filterhållaren. Rör om i vatten/kaffe slurryn, öppnar sedan filtret helt.
Lite nördig bryggning men tycker att det blir bäst smak av denna bryggmetod.

Mycket nöjd med min Wilfa WSP-1A Svart Presisjon som paras med kvarnen Wilfa WSCG-2 och nyrostat kaffe av bra kvalite.
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp