Specifik kravlista vid nyköp i 20000 kr segmentet. Vilka alternativ finns?

Microtimer

Well-known member
Hon sa att jag åker på att bygga om köket :) Så nu blir det byte bänkskivor, bort med köksskåpen, tja en hel massa jobb helt enkelt. Tur jag kan se fram emot fina kafferaster!
(Vad som är värre är att belysningen i köket blinkar konstant när maskinen uppnått arbetstemp...så elen måste fixas. Det hade jag inte räknat med)
 
Senast ändrad:

normende

Well-known member
Vacker maskin.
Grattis

1c4e6ebbfeacfa4ed4697b368923c205.jpg


Lite dåligt belyst bild.... Kommer en bättre senare...
 

Tanax

Well-known member
Lustigt hur saker och ting kan sluta :p Jag föreslog Profitec redan från början men i stort sett ingen tyckte om den. Nu tycker dom flesta det blev skitbra :) Kul i alla fall att du är nöjd, det är huvudsaken!
 

hne

Well-known member
Du kommer inte från blinkandet med mindre än gigantiska ledningar. Bättre att byta ut halogen mot led eller vanliga glödlampor, för visst är det nästan bara halogenlampor som blinkar?
 

Microtimer

Well-known member
@tanax . Håller med, hur det kan gå... Jag dissade den digitala piden på Pro700 vilken jag tyckte förstörde utseendet. Därför valde jag ju Rocket 58:an som inte kunde levereras och det blev profitecen istället. Nu när jag har maskinen på plats, så konstaterar jag att piden fortfarande inte helt harmonierar med de analoga vackra mätarna. Men det lever jag gärna med eftersom funktionen är bra. Dessutom är färgen på de digitala siffrorna helt ok. Man hade väl kunnat önska att färgen på lampan för av på varit samma, det hade varit grymt snyggt. Men byggkvalitén!! Läste någonstans om italiensk design och tysk ingenjörskonst, att det är det bästa av två världar. Instämmer tillfullo i det. Kvalitetskänslan är helt enkelt GRYM! Känslan för dagen är supernöjd 👌
Återkommer med ny bild när det modifierade köket är klart. Förhoppningsvis är också en ny kvarn på plats då.
@normende & wilderwein, tackar :)
 

Tanax

Well-known member
@tanax . Håller med, hur det kan gå... Jag dissade den digitala piden på Pro700 vilken jag tyckte förstörde utseendet. Därför valde jag ju Rocket 58:an som inte kunde levereras och det blev profitecen istället. Nu när jag har maskinen på plats, så konstaterar jag att piden fortfarande inte helt harmonierar med de analoga vackra mätarna. Men det lever jag gärna med eftersom funktionen är bra. Dessutom är färgen på de digitala siffrorna helt ok. Man hade väl kunnat önska att färgen på lampan för av på varit samma, det hade varit grymt snyggt. Men byggkvalitén!! Läste någonstans om italiensk design och tysk ingenjörskonst, att det är det bästa av två världar. Instämmer tillfullo i det. Kvalitetskänslan är helt enkelt GRYM! Känslan för dagen är supernöjd
Återkommer med ny bild när det modifierade köket är klart. Förhoppningsvis är också en ny kvarn på plats då.
@normende & wilderwein, tackar :)

Kul att höra! Bästa av två världar indeed. Profitec är systerbolag till ECM Heidelberg och att dom till och med använder samma komponenter. Skulle jag köpa DB skulle det bli Profitec for sure, men blir en HX först tänkte jag så blir ECM för mig :)
 

asharidu

Well-known member
Om du har möjlighet lägg upp lite videoklipp på maskinen, vore kul och se den in action finns väldigt få videoklipp.
 

En slät kopp

Active member
Knepig tråd när man i princip hade bestämt sig för en R58 :ph34r: Fast att den skulle ha föråldrad konstruktion, det intressant är ju vad det innebär i praktiken? Är det PID:en som avses? För jag tycker tveklöst R58:an är snyggast och för mig har det stor betydelse.
 

Microtimer

Well-known member
Mr Plow, kan inte annat än instämma. Verkligen nöjd med allt. Detaljerna, hur genomtänkt maskinen är i allt. Känslan och kvalitén. Allt är verkligen hög klass.
Sammantaget så är det högsta betyg på maskinen. Min kvarn har gett upp och till min lycka ser jag att profitec har kommit med en egen kvarn - t64.
En sådan kvarn är nu beställd så inom kort har jag en kvarn som matchar min maskin perfekt. Den verkar lika genomtänkt i sina detaljer som maskinen...
Snart får ni en liten återkoppling på hur den fungerar :)
 

Microtimer

Well-known member
Nu är kvarnen på plats.....känslan, kvalitén....makalöst välbyggd! Har inte fixat till sladdar pg av att vi just bytt bänkskivor, skall borra ett hål bakom 700:an och dra ner kablaget i underskåpet.
 
Senast ändrad:
Topp