LM Linea mini

hrbrun

Well-known member
Ja, det är bara du :)

Nu är ju frågan om man ska köpa sommarstuga eller om det är en Linnea Mini som behövs på köksbänken.

Vad kommer det att ligga på prismässigt...?!
 

svartvest

Well-known member
4500 dollar =38000kr men då får tre pf och tamper och kanna....så egentligen bara 36 lakan...
 

lupoo

Well-known member
Har ju "surrats" en del om att detta var på gång. Mark "Coffee Geek" Prince levererar som alltid ett uttömmande omdöme om maskinen. Får tacka för det.

Men jag vet inte, har alltid haft LM Linea Classic 1gr som den ultimata maskinen både till utseende och prestanda och blir lite besviken på denna Mini. Har inte de proportioner som gör LM Linea så självklar i sin utformning. Ångrör på "fel" sida, "Fuskpaddel", svår att koppla in på fastvatten. Tyvärr frågetecknen blir allt för många för att maskinen skall toppa min "Most Wanted List". Så jag "passar" nog på denna....
 

Mayhem

Well-known member
Tycker den ser riktigt bra ut, förutom då att padeln kanske ser lite överdimensionerad ut. Okej att själva rörelsen gör maskinen roligare än bara en knapp, men då den ändå inte är kopplad till en mekanisk ventil hade de väl kunnat göra den mycket mindre? Men det blev väl billigare att återanvända samma delar som på de andra maskinerna än att tillverka nya gjutformar.

Själv funderar jag dock mer och mer på att byta min Linea till en Londinium eller annan manuell maskin. Tyvärr är väl marknaden i Sverige så pass liten att förlusten vid försäljning av Linean blir för stor för att det skall kännas värt det. Går också i tankar på att byta ner mig till en mindre kvarn men även där blir den ekonomiska problematiken densamma...
 

hrbrun

Well-known member
Ot: håller med om för liten marknad i Sverige. Så fort jag packade upp min Duetto rök nog 35-45% av nypriset gissar jag. Är också sugen på en manuell men så länge jag inte vinner på triss eller får en löneförhöjning på 50% känns det orimligt.

PS. Borde kanske börja köpa trisslotter.... :)
 

stefanolo

Well-known member
Lookin' good! Säkert en kvalitetsmaskin. Kanske inget annat att förvänta sig av LM. Skeptisk till "låtsas-paddeln". Varför?? LM motiverar det med att "baristor" gillade att hantera en paddel, oavsett "riktig" eller inte. Jag känner ingen barista som gillar låtsas-funktioner. Om man är petig med temperaturen lär man heller inte gilla avsaknaden av en digital display för temperaturinställningen, och inte heller bristen på möjlighet att ställa preinfusionen. För ca 45 papp behöver man leverera lite mer, tycker jag. Riktigt snygg som sagt, men inget som prestanda- eller funktionsmässigt hotar min nuvarande maskin. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp