Säljes: ECM 2-grupps Michelangelo 2

Xenon

Well-known member
Hej,

Har en tvågrupps ECM Michelangelo 2 till salu. Den går även under namnet Sorrento ifall ni vill googla den. Det är en HX-maskin med fast vattensanslutning och inkopplad på 2-fas(3200 W). Den är från 2000 och har tidigare stått på ett café och sedan har den stått hos mig ett tag. Har dock inte använt den då jag kört på min mindre ECM Giotto. Har dock kopplat in den och funktionstestat den och då funkar den ibland bra och ibland så löser övertrycksventilen ut. Säkert inget problem för den händige på detta forum att felsöka och fixa (kan tex vara pressostaten eller igenkalkat rör till densamma)

Hur som helst, min tid är begränsad och jag har andra projekt på gång, såsom hus och familj, samt att tidsfristen från frugan har löpt ut så nu ska den väck.

Pris har jag inte funderat på, så kom gärna med ett rimligt bud så får vi se. Kan även tänka mig ett byte mot en mindre maskin med dubbelkokare och ev fast anslutning.

Finns i Stockholm och är inkopplad för den som vill pröva den.

Jo, här finns en blog där en snubbe har skrivit om sitt mekande med en likadan maskin: http://ecmespressoadventure.blogspot.se/?m=1

56fd0fc13816a53726ddbccbd77c5392.jpg


c0278bcb60e37bff5196ee0743a1cb47.jpg


210d3de3a62262872b5ac69f85059e1a.jpg


456319630269125a3df746db0ab36f36.jpg


36e4b7ffb7dec74caa82ff1250e220e0.jpg


bb04597a731ddbc9cd85ae0551780014.jpg
 
Senast ändrad:

Xenon

Well-known member
E61 två-gruppers nu under 80 kr/kg!

Förstår (av egen erfarenhet) att en tvågruppare inte är det hetaste bland hemmaanvändare såvida denne inte har en meter bänkyta till övers.

Svårvärderad är den också, svindyr som ny och nu en tung bjässe som jag inte lyckats sälja in till frugan, den duger inte ens som bokstöd.

Så vad säger ni om typ under 10 % av nypris eller under 80 kr/kg. Vad sägs om 5000 kr? Även skambud tas i beaktande.
 

TheDude

Well-known member
Den ser väldigt fin ut (jag måste säga att jag är lite svag för den), men tyvärr tar cafémaskinerna för mycket plats och med så stor kokare så blir det opraktisk att ha hemma. Dessutom har jag redan en 2 gruppers Basilia hemma.
 

Xenon

Well-known member
Ja lite opraktisk storlek...fast egentligen är maskinen helt rätt, bara huset som är lite opraktisk 😉
 

Xenon

Well-known member
Synd, hade du skickat några timmar tidigare kunde jag sett till att den kom till Halmstad åtminstone. Annars är det nog på plats(Stockholm) som den lättast ses och hämtas.
 

Xenon

Well-known member
Skulle kunna kolla ifall det är möjlig med bussgods, skulle det vara ett tänkbart alternativ?
 

KristianK

Active member
Du må gerne undersøge buss. Jeg jobber i København og kan køre til Malmö til eksempel. Jeg bor i Helsingør og kan også komme i området ved Helsingborg + - 100 km. :) Samme med Malmö.

Jeg kan jo læse at den skal restaureres og jeg er selv i gang med at at restaurere en stor Rancilio. Det er et stort arbejde som tager mange timer :)
Jeg vil gerne give dig et bud og jeg kan betale dig straks og overføre penge til dig i Sverige. Se PM :)

Om du kan have den stående til vi finder på transport, så vil det være godt for mig. Om du kan finde transport er det også godt.

I Danmark transporterer vi vældig mange ting for hinanden på tværs af Danmark. Kunne det tænkes at der var en kompis her på forum, som kunne tage maskinen med fra Stockholm og tættere på Danmark?

Bud er
 

KristianK

Active member
Hejsan alle,

Er der nogen der kan hjælpe mig med transport fra Stockholm og mod Helsingborg eller Malmö?

www.espressobar.dk hjælper vi hinanden med den slags og jeg håber at der kanske findes en venlig forum kompis der vil hjælpe?

Jeg betaler gerne et kilo ristet kaffe fra Kaffemekka!

Mvh.
Kristian
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp