Brygga kallt kaffe

svartvest

Well-known member
Jag rostade igår för nu är det hög tid för kallbryggt jag är fortfarande på spaning efter dropbryggare helst runt litern men de tar plats..har även sett en nitrokagge för kaffe skulle också välkomnas i huset...
 

henrik82

Well-known member
Jag rostade igår för nu är det hög tid för kallbryggt jag är fortfarande på spaning efter dropbryggare helst runt litern men de tar plats..har även sett en nitrokagge för kaffe skulle också välkomnas i huset...

Jag hittade denna nitrokaggen på KS och funderade lite på saken och kom snabbt på att denna ölkaggen gör ju presis samma sak, hade ju fått något vidare betyg men det kan ju vara värt att rota lite i det ämnet om inte annat så kanske du blir intresserad av att börja brygga öl :)
 

svartvest

Well-known member
Jag tycker det är en djungel kring detta med gas. Finns nitrogen i små patroner? Har provat att göra kallbryggt i sifon kul grej men inte som nitrokaffe..
 

henrik82

Well-known member
Jag tycker det är en djungel kring detta med gas. Finns nitrogen i små patroner? Har provat att göra kallbryggt i sifon kul grej men inte som nitrokaffe..

Ja jag kollade runt lite på det idag och konstaterade att det bara finns i 8g men inte i 16 som den behöver. Dom 8g heter N2O det är lustgas. Det är dom vanliga gas patronerna till gräddsifon.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp