Tygklädd innerslang till Gaggia Baby Class

Silk

Member
Som rubriken lyder så är jag på jakt efter att byta ut slangarna inuti min Gaggia Baby Class då de spruckit och fått jordfelsbrytaren att gäcka min fru :)

Slangarna har innermåttet ca 5mm och beklädda med tyg enligt bilden nedan. Var köper man detta? Helst i närheten av Göteborg/Kungsbacka men nätet funkar ju bra med om inte annat finnes. Maskinen införskaffades på Kaffemaskinen i Göteborg för ca 7,5 år sedan. Tänkte att jag skulle höra med dem imorgon när de öppnar men jag hittar inget om slang på deras hemsida (eller andra webbshoppar) men ni kanske kan hjälpa mig innan dess?

image.jpg
 

lupoo

Well-known member
Coffeema i Gbg säljer Gaggia och även reservdelar.
Har Butik/Serviceverkstad på Hisingen (nära Vågmästerplatsen). Hör med dom.
 

Silk

Member
Tack för svaret! Skall kolla av läget med dem. Kaffemaskinen kunde inte få tag i dessa slangar då de sa att Gaggia inte verkade sälja dem längre. Låter lite märkligt att man inte kan få tag i värmebeständiga slangar för bruk inuti en kaffemaskin :) Känns inte direkt som kärnfysik.

Gjorde en fix för denna gången genom att kapa av slangen lite så att den trasiga biten klipptes bort. Eftersom jag redan gjort detta en gång så går det dock inte att göra igen eftersom slangen nu är på bristningsgränsen gällande längden...
 

Johse

Member
Kolla med Lagamati i Stockholm. Hade samma problem förra året och då hade dom i alla fall slang.
 

Silk

Member
Tack för tipsen. Denna gången varade lagningen inte mer än ett par veckor så nu är det dags att verkligen hitta utbytesslangar. Skall kolla med både Coffeema och Lagamati för det vore lite löjligt att behöva köpa en ny maskin bara på grund av ett par utbytbara gummislangar som är slitna och trasiga.
 

Silk

Member
Fick slutligen tag i slang till min maskin. Coffeema hade på deras verkstad så jag kunde köpa därifrån. Dock ganska dyrt med 200kr för ca 40cm slang men det fick det vara värt!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp