Ny Bullet 1kg Rost

edtbjon

Well-known member
Tja, länken slutar i ordet "hopefully"... Visst ser den häftig ut, men det är ännu ett oprövat kort. Även artikeln är lite "skev" och väldigt positiv, med tanke på att maskinen ännu inte är klar. Man kan förbeställa och vänta, men hur bra känns det inte ens finns någon oberoende test av en produktionsmaskin (eller prototyp för den delen).
Men om den funkar som de skriver så är det en superbra rost med tanke på priset (var det mellan $2K och $3K???).
 

svartvest

Well-known member
Skall bli intressant om den visas i SCAA i Seattle eller om vi får se den i Göteborg i sommar...dock har rostar annonseras men inte blivit något...hottop t.ex.
 

bulle

Well-known member
Skulle vara ett fantastiskt alternativ till andra 1 kg rostar som kostar betydligt mer. OM den fungerar bra och att priset blir så pass långt som de siktar på.
 

Tsingos

Well-known member
Nu är ju den här tråden rätt gammal, men är det någon som köpt denna än? Är ju inte gratis med sina 27000 isch.. Men man är ju bra sugen måste jag säga. Skulle ju kunna gå att använda till ett mikro rosteri kanske
 

Tsingos

Well-known member
Jo det är ju sant... Har du några alternativ? Känns ju som att en Probat eller liknande kostar sjuka pengar. Då gäller det ju att ha ett rejält kapital
 

Jonken

Well-known member
Jo det är ju sant... Har du några alternativ? Känns ju som att en Probat eller liknande kostar sjuka pengar. Då gäller det ju att ha ett rejält kapital

Visst finns det alternativ. Själv har jag suktat lite efter https://www.bellabarista.co.uk/coffee-roasters-for-sale/bellabarista-dalian-amazon-1-kg-roaster.html

Behmor ska släppa en ny rost i samma prisklass som Bullet som kanske kan vara av intresse, oklart vad den kommer ha för månadskapacitet iofs.
Förutom Kina-rostar finns det turkiska maskiner som också är mer överkomliga.
 

Tsingos

Well-known member
Min tanke är iaf att köpa den under nästa år. Det är en hel del pengar (runt 27000) så att sparkontot behöver fyllas på innan ett köp kan göras. Som det var nu så är väntetiden 3 månader på rosten, men av allt jag lyckats läsa och titta på Youtube så borde väntan vara värt det iaf. Min Gene får göra jobbet i väntan på denna.
 

triss

Active member
Jag funderar också så småningom på att köpa en. Men jag antar att man måste lägga på moms och tullavgift på det priset också. Så det kanske hamnar på uppåt 35000?


Min tanke är iaf att köpa den under nästa år. Det är en hel del pengar (runt 27000) så att sparkontot behöver fyllas på innan ett köp kan göras. Som det var nu så är väntetiden 3 månader på rosten, men av allt jag lyckats läsa och titta på Youtube så borde väntan vara värt det iaf. Min Gene får göra jobbet i väntan på denna.
 

bauta

Well-known member
Tsingos & triss, gissar att ni snackar om rosten från UK?
Tråden handlar ju om Bullet, men det kanske inte finns nån kund i Sverige på riktigtkaffe.se. Men från danmark slipper du tull & moms.
 

Tsingos

Well-known member
Jag pratar också om Bullet :) Så vitt jag förstått det så köper man den direkt från Aillio så kommer den iaf från Korea
 

bauta

Well-known member
Ok, jag trodde att det fanns en dansk åf eftersom det är en dansk design. Men det var inte många åf listade

Skickat från min SGP771 via Tapatalk
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,377
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp