La Marzocco korg till Gaggia?

Sumac

Well-known member
jag tror det funkar.

http://www.amazon.de/La-Marzocco-Original-Sieb-Tasse/dp/B006I19HJ0
Passend für diverse Hersteller wie Faema, Vibiemme, Elektra, Izzo, Bezzera etc... Passt nicht in die Cimbali oder Reneka!!
Passend für Faema, La Scala, Elektra, ECM, Rancilio, Fiorenzato, La Pavoni (Blue Brand und Barmaschinen), Astoria, Isomac, Gaggia, La Marzocco, Bezzera, Vibiemme und Rocket Espresso

I was first reading wrong.
 
Senast ändrad:

Victor S

Well-known member
I kommentarerna är det ju en som frågar om den passar till en Gaggia Baby och han fick svaret ja så då borde den väl även passa i Gaggia Classics portafilter?
 

Mayhem

Well-known member
Beror på vilken storlek du är ute efter. Enkel- och dubbelfilter fungerar garanterat, trippel gör det inte då de är för djupa. De nya Strada-korgarna specade för 17-18 g kaffe borde passa men det vågar jag inte lova då det nog är precis på gränsen att de får plats.
 

TC

New member
Jag var in på Kaffekompagniet idag och testade. Storleken på LM-filtret är rätt men det gick inte att få det att sitta fast. Fjädern sitter på fel höjd :(

De får in Strada 7g nästa vecka. Nytt försök då.
 
Senast ändrad:

Mayhem

Well-known member
Storleken på LM-filtret är rätt men det gick inte att få det att sitta fast. Fjädern sitter på fel höjd :(
Hade du sådan otur att fjädern är halvvägs över kanten och därmed trycker ut korgen ur filtret? För annars bör korgen sitta kvar i filtret utan problem ändå. Jag kör VST-korgar helt utan kant.
 

Jonken

Well-known member
Sent tillägg men jag testade en LM-dubbel i en Gaggia Classic nyligen. Satt fast men stack upp en aning och så är det lite spetsigare profil på ringen. Gick att använda med lite risk för läckage, fick inte i handtaget lika långt in.. skulle inte vilja köra med det i längden.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp