250 g påsar med ventil

bauta

Well-known member
Är nån intresserad av att handla ett gäng?
Jag fann Q-pack som säljer min 100 st till 7:- st.

Kan jag sälja en hög nånstans kan det vara intressant att handla.

PS jag bor i Sthlm DS
 

onkelA

Well-known member
stämmer, ziplocket funkar fast du inte svetsar fast
tog en (hyfsat rejäl) laddning för typ halvåret sen...
(lär räcka hela min karriär :eek:)

påsar.jpg
 
Senast ändrad:

Gringubben

Well-known member
Vem behöver en påssvets när man har ett strykjärn :lol:
Ok. Funkar det på påsarna från tex Drop också om man klippt upp dem?

Kanske lite ot, men om man vill ta med sig kaffet på resa och mal hemma först menar jag.

Hur gör man rent praktiskt med underlag och så om man värmer med strykjärnet och hur vet man när man värmt tillräckligt länge?
 

UbbeK

Well-known member
Provkörde nu en Drop Coffee påse som var klippt i en kant.
Laddade på med 2:an på strykjärnet, vinklar järnet för att använda långsidanskant av järnet.
Hårt underlag, är ju inga höga temperaturer vi snackar om så bordskant eller något.
Tryck till med järnet några gånger.
Fick vända på påsen för att få till en tät smältning på just denna typ av påse.

Klart tät fog.
 
Senast ändrad:

Gringubben

Well-known member
Provkörde nu en Drop Coffee påse som var klippt i en kant.
Laddade på med 2:an på strykjärnet, vinklar järnet för att använda långsidanskant av järnet.
Hårt underlag, är ju inga höga temperaturer vi snackar om så bordskant eller något.
Tryck till med järnet några gånger.
Fick vända på påsen för att få till en tät smältning på just denna typ av påse.

Klart tät fog.
Lysande.
Tackar. Ska testa nu i morgon innan avfärd efter morgonkaffet. :D
 

bulle

Well-known member
Köpte några sådana här påsar för ett tag sen och återanvänder dem. När jag använt dem så låter jag dem stå med varmt vatten ett tag (över natten) och sen torka tills dem är helt helt torra. Funkar bra tycker jag. Vill inte ge bort kaffe i de återanvända men för hemmabruk.
 

Magol

Well-known member
Jag köpte zip-bags med ventil på eBay. Utsidan av påsen är i papp. Betalade ca 300kr inkl frakt för 50st. Säljaren hette zebrara1788. Man fick maila först för att få fraktkostnaden. Beställde strax innan jul, fick påsarna förra veckan.
 

bulle

Well-known member
Jag köpte zip-bags med ventil på eBay. Utsidan av påsen är i papp. Betalade ca 300kr inkl frakt för 50st. Säljaren hette zebrara1788. Man fick maila först för att få fraktkostnaden. Beställde strax innan jul, fick påsarna förra veckan.

Låter intressant! Vill du lägga upp en bild av hur de ser ut?
 

Gringubben

Well-known member
Testade innan jag reste med mitt billiga strykjärn som jag alltid kör på full whack över skjortkragarna. För säkerhets skull fyra "svetsfogar" över påsen för det är inte helt lätt att veta om det är lufttätt i och med ventilen som ju släpper ut men inte in. Troligen blev det tätt och fort gick det, så det är nog en bra fattigmanslösning vid akutbehov.
 

coffeeman

Active member
Vet någon vart man kan få tag på återförslutningsbara påsar med ventil i Sverige? För det gjordes ingen beställning av trådskaparen antar jag?
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp