S: Zacconi riviera eagle

Petern

Member
image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

- det ser ut som något US marines hittat i Saddam Husseins sommarstuga
Ungefär så har stödet från min omgivning yttrat sig över min vackra maskin.

Hur som helst- jag har inte fått kläm på det här med manuell maskin, otaliga försök har slutat i katastrofalt dåligt kaffe, ibland hyffsat och någon enstaka gång fantastiskt. Detta har inneburit att maskinen blivit använd alltmer sällan, och den har nu stått i förrådet i ett halvår och jag har beställt en NS Oscar istället. Det är inte acceptabelt för en så fin pjäs som örnen, så nu säljer jag den.

Jag har bytt mätglaset till vattenindikatorn och en glappande sladd till kokaren, att byta packningar och övrig service överlåter jag på nästa ägare. Den funkar som den ska idag, men behöver lite kärlek. Jag har däremot polerat upp den rätt bra- den är väldigt blank, alltid något.

Jag reser en del i tjänsten längs hela Norrlandskusten och kan leverera längs vägarna, vid större avstickare kan vi säkert komma överrens. Annars kan den givetvis skickas med post eller bussgods eller vad som önskas, köparen betalar frakten.

Priset då? Ja, den är inte i toppskick, men fullt funktionsduglig. Det såldes en likdan i finare skick alldeles nyligen (som återfinns här på köp och sälj) för 3500kr, så jag tycker 1500kr känns fair.
Med nemoxkvarn (plastigre variant av minimoka) 1800kr
Endast kvarnen 400kr
 

TTobbe

Well-known member
Efter noga övervägande har jag bestämt mig för att passa maskinen vidare då den för det mesta står oanvänd. Den säljs för priset jag köpte den för 1500kr. Den fins i Uppsala och hämtas med fördel där. Kan även ta den till Västerås och då hämtas den på högskolan.
 

mumba

New member
Efter noga övervägande har jag bestämt mig för att passa maskinen vidare då den för det mesta står oanvänd. Den säljs för priset jag köpte den för 1500kr. Den fins i Uppsala och hämtas med fördel där. Kan även ta den till Västerås och då hämtas den på högskolan.
Jag tar den gärna och är av en slump i Uppsala hela helgen
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp