Da shit

Mikektown

New member
Om man vill köpa en kvarn för att ha länge (typ hela livet länge). Vad köper man då? Den här Elektra nino verkar ju rejäl..? Vill gärna också ha tips på nån sajt som har bra priser och man kan lita på. Har köpt en Isomac Kia.. Tack på förhand! /Micke Uppsala
 

svartvest

Well-known member
Hur känns Kia? Rent historisk(2001 då jag nördade ner mig)...har Isomac haft en tunnare kvalité på sina byggen. Har dock inte hört något under de senaste åren..
 

Large

Well-known member
Jag hade satsat på en direktmalande cafékvarn av välkänt märke (Mazzer, Macap, Mahlkönig etc.) med så lite elektronik ombord som möjligt.
 

Mayhem

Well-known member
Tiden går tydligen fort! Var tvungen att kolla upp när jag köpte min Elektra Nino, det var visst redan slutet av 2009 så haft den drygt fem år nu. Inget negativt att anmärka på förutom priset, kommer ta en livstid innan priset per kopp är nere på en rimlig nivå (även om jag vid det här laget betraktar kvarnen som avskriven för länge sedan). Okej en potentiell nackdel till, har man inte har gott om plats i köket kan storleken bli ett problem, särskilt om någon annan familjemedlem skulle opponera sig...

Jag har inte provat den själv... Men på min önskelista står en 3TEMP El Molino. Ett samarbete mellan 3TEMP och Alexander Rusa, som det verkar.

Första gången jag såg den kvarnen! Helt klart en intressant doseringsmekanism, aldrig sett något liknande från annan tillverkare. Fungerar antagligen bra i en barmiljö men frågan är hur mycket kaffe som sitter kvar inne i malskivorna och därmed behöver rensas ut mellan sessionerna i en hemmiljö. Så snygg var den inte heller men helt klart en kandidat om man inte redan haft en monsterkvarn.
 

Bilagor

  • IMG_0323.jpg
    IMG_0323.jpg
    91.3 KB · Visningar: 67
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,627
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp