Fick ni några kaffeklappar i år?

Magol

Well-known member
För en kaffeälskare är det lätt att få julklappar man gillar, bara att önska sig goda bönor.

I år fick jag Panama Finca Elida Natural och Panama Finca Elida Honey båda från J&N, julkaffe från J&N, samt ett halvkilo råkaffe att rosta.

Berätta gärna vad du fick för kafferelaterad julklapp i år.
 

Victor S

Well-known member
Klart man fick! Gav även bort också :)

Fick en Wilfa wscg-2 kaffekvarn, och en påse bönor från espressohouse, ganska goda men lite väl ljusrostat för min smak.

Och eftersom man även är fotonörd så fick man en objektivmugg :D

Och av mig fick morsan en Melitta Aroma Boy. Perfekt när hon inte har någon att bjuda på kaffe :p
 

svartvest

Well-known member
En hario våg. Fantastiskt. Sedan har frun lovat att vi skall prova kaffe imorgon. Till frun gav jag lite fina tesorter från te-centralen och jag surfade runt tesidor och blev lite intresserad...skall bli kul att prova de olika sorterna.
 

Rich

Member
Tja! Är ny på forumet...fick en julbrygg från LOVE roasters, inte hunnit smaka ännu men det doftar ljuvligt :)
 

awol

Well-known member
Fick även jag en påse julkaffe, från lokala (Västerås) rosteriet Björklunds. Har inte testat det än, men min kaffehandlare rekommenderade det varmt när jag var där för ett par veckor sedan så förväntar mig stordåd.
 

SirGrunge

Well-known member
Jag valde att ge bort kaffe istället. Eftersom vi har ett lokalt rosteri numera så har jag valt att stödja detta. (Alingsås Kafferosteri, googla namnet bara, finns webshop). Gav till folk i min omgivning som jag vet uppskattar gott kaffe.

God fortsättning.
 

bauta

Well-known member
Det fick bli en ny Aeropress till mig själv då den gamla är hoplimmad efter en smäll på kajaksemestern.
Labbade även lite med att modellera upp den i Solid Edge :^)
AP_red.jpg
 

bulle

Well-known member
Det blev en del kaffeklappar i år! En AeroPress, Chemex, handkvarn och 500 gram råkaffe, samt 250 gram rostat kaffe. Väldigt uppskattat!
 

stefanbergh

New member
Hej

Ny här och även ny på det här med "riktigt kaffe". Har under flera år haft en gammal elbryggare från jula för typ 250kr. Har aldrig gjort gott kaffe men det var svart och rinnande och det var typ mina referenser tidigare. Men nu har jag fått för mig att jag ska försöka lära mig mer och även njuta mer av kaffet än tidigare då det mer varit ett nödvändigt ont.

Till att börja med så har jag och frun bestämt att vi ska få till ett bra vardagskaffe och se därifrån om man vill grotta ner sig än mer :)

Vi köpte därför en Wilfa WSP-1B och en Wilfa WSCG-2 i julklapp till oss själva och ska nu börja leta bra bönor att experimentera med.
 

Freddo

Member
Det blev en ny mjölkskummningskanna från Motta. Har varit ifrån min espressomaskin i några dagar nu, så nu ska den äntligen invigas! :nowink:
 

henrik82

Well-known member
Det blev två koppningsskålar och 1 (3) koppningsskedar från sambon (Hon ska göra två till i silver till mig men hade inte silver hemma till det så jag få vänta lite på dem men det kommer det vara värt :lol:) och sen fick jag en egen timer så att vi slipper bråka om vår enda köks timer ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,672
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp