S: Dalla Corte Mini + Compak K3 Touch + Tillbehör

danwi

Well-known member
**Uppdatering: Maskin och kvarn är sålda!**

Jag har insett att jag inte använder min fina maskin i den utsträckning som den förtjänar. För den som inte känner till Dalla Corte Mini så är det en dubbelkokare (dvs separat ångkokare och bryggrupp) med samma sorts bryggrupp som i Dalla Cortes professionella cafémaskiner. För mer djuplodande information om Dalla Corte Mini så rekommenderas Bella Baristas "A closer look": http://www.bellabarista.co.uk/pdf/DallaCorteminicloserlookv2.pdf Notera dock att det är en äldre modell som visas där så min maskin ser inte riktigt likadan ut som i dokumentet.

Jag avkalkade maskinen och bytte bryggruppspackning för någon månad sedan. Den har gått kanske fem skott sedan dess.

Det som ingår är:
* Dalla Corte Mini (rostfri)
* PID-konverering för ångkokaren (går att demontera utan skador på maskinen), se http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?33568-PID-moddning-för-ångkokare-på-Dalla-Corte-Mini. PID-konverteringen gör att man slipper klickandet från pressostaten på ångkokaren.
* Två portafilter varav ett naket
* Fem filterkorgar i tre storlekar samt blindfilter
* Original-tamper samt konvex "fintamper" från Dalla Corte
* Extra spridarfilter + spridarfilternyckel

* Compak K-3 Touch, svart, med "mini hopper" (låg bönbehållare), malskivorna är bytta för några få kilo kaffe sedan och jag vill minnas att jag även har den stora bönbehållaren i en låda någonstans

* Mjölkkannor - tre billigare men helt ok (liten/mellan/stor) samt en Motta 0,75 l och en Ilsa Anniversario 0,5 l
* Tampmatta
* Knockbox rund, fabrikat "Espresso Gear"
* Olika rengöringsborstar och en skvätt Clean Express

* 12 st espressokoppar med fat (Johan&Nyström-logga)
* 15 st cappuccinokoppar med fat (Johan&Nyström-logga)
* 6 st "shotglas" med mängdmarkering 6 cl
* 1 st "shotglas" med mängdmarkering 3 och 6 cl

Sakerna finns strax utanför Linköping. Det är rejält tungt och delvis ömtåligt så det är bara hämtning som gäller. Eventuellt kan jag ta med grejorna till någon plats i närheten men det känns bättre att låta köparen prova maskinen på plats här i samband med köpet.

Nypris för allt inkl tillbehör ligger idag på ca 28000 kr. Jag vill ha 16000 kr för paketet!

22122014-IMG_6767.jpg
(Maskinen är inte blommig, den är bara blank :) )
22122014-IMG_6771.jpg
 
Senast ändrad:

PF013

Well-known member
Ja, synd att en sån ska stå och ha det tråkigt. Om du inte hittar nån som vill ta hand om precis hela paketet så behöver jag komplettera med några cappu-koppar.
 

danwi

Well-known member
hrbrun: Du skulle sagt till för fem månader sen :)

Jag har ingen som helst panik att sälja utan det är egentligen bara det dåliga samvetet att maskinen används så lite som ligger bakom beslutet så jag tar det lugnt ett tag till.
 

danwi

Well-known member
Då var maskinen med tillbehör sålda!

Kvarnen, kopparna och glasen finns kvar (dock har jag eventuellt en spekulant på kvarnen - jag återkommer).
 

danwi

Well-known member
Då har kvarnen flyttat till Stockholm och några koppar väntar på att få flytta hem till PF013.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp