Wilfa WSCG-2 - Problem med att vrida fast kvarnverket.

stlnk

Member
Hej!

Har nyligen köpt en Wilfa WSCG-2 kvarn och får inte dit kvarnverket.

Har försökt söka på nätet utan resultat. Såhär står det i instruktionsboken:

Användning
Apparaten är enkel och säker att använda. Utför en testkörning före användning.

  • Ställ kvarnverket på kvarnhuvudet inne i huvudenheten. För därefter helt in de två spärrhakarna i spåren, vrid fast ordentligt.

Jag gör precis som det står beskrivet, men det går ju inte att vrida åt ordentligt, går kanske att vrida 1-3 mm, men skulle aldrig kalla det åtskruvad. Tänkte att den inte var i gängen, tröck ner kvarnhuvudet något, och nu har den lyckats fastna... Enda informationen jag har hittat var på prisjakt där en recensent hade lyckats med precis samma sak med en CGR-1 kvarn.. dock, hade ingen svarat honom..

Någon som har något tips, eller kan beskriva hur det var för er när kvarnverket skruvades dit?


Vänliga hälsningar,
stlnk
 

TTobbe

Well-known member
Den övre ringen läggs bar ner i rätt position. Därefter sätter man dit bön hopern och vrider på den.
 

stlnk

Member
Den övre ringen läggs bar ner i rätt position. Därefter sätter man dit bön hopern och vrider på den.

Tack så mycket! Dock verkar den ju ligga löst då och glappa, men kanske så det skall vara?

För övrigt förstår jag inte hur man kan skriva i instruktionsboken "vrid åt ordentligt".
 
Senast ändrad:

stlnk

Member
Ja den ska ligga lite löst, det är ingenting att oroa sig för.

Tack, då kan jag pusta ut. Har hunnit testköra den nu, gick alldeles utmärkt. Precis avnjutit en god kopp kaffe, wow vilken skillnad med alldeles nymalda bönor, blev t.o.m bra i perkulator. Nu skall det investeras i en duglig bryggare :).
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp