Köpes: Sifonbryggare, dropphållare, kallbrygg

kaffedavid

Active member
Ja, inte så komplicerat, jag är lite trött på att min gamla don pedro inte funkar alla gånger som tänkt. Har blivit väldigt bra på den, men det är kompromissartat i att jag vill hålla malningsgraden så låg att det säkert hälften av gångerna fastnar och gör filtreringen utdragen = längre extraktion. Det fungerar, och blir inte äckligt, men jag har velat köpa upp mig!

Så har du en annan vakuumbryggare, eller sifon (har väl tittat på harios syphon, därav sifonordet egentligen) du inte använder, så har du en passionerad köpare här! :) jag är även lite passivt på jakt efter en kallbrygg dropp ställning, och nån chemexliknande... så råkar du ha 2 eller alla tre, hör gärna av dig! =)

Mvh
 
Senast ändrad:

Mayhem

Well-known member
Har en Hario TCA-2 (minsta modellen för två koppar) som egentligen plockas fram alldeles för sällan, så kanske dags att låta den gå vidare till någon som får mer användning av den. Även en Chemex i standardstorlek (6 koppar tror jag?) som jag bryggde en del med på jobbet innan jag lyckades lobba igenom bättre kaffe till alla.

Dock vette fasen om man vågar överlåta grejerna i postens händer, men har du vägarna förbi city eller Nacka kanske det går att göra affär...?
 

kaffedavid

Active member
du det låter ju skitbra. Jag bor ju inte så himla off. Om det är kollektivtrafiksvänligt, (att SL-kort fungerar) så kan jag dyka upp närhelst det passar! jag är van vid att åka långa sträckor (1h40min till skolan). :)

köper gärna båda utav dej faktiskt. PM ?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp