Ny/beg kvarn till Giotto

svartvest

Well-known member
Amfin är en bra kvarn. Men jag vet inte om det är så stort steg jämfört med minimokan. Jag skulle titta på en on-demand kvarn mazzer, mahlkönig...kanske en begagnad kvarn från café.
 

oOTINDRAOo

Well-known member
Jag förstår. Skulle ju inte tacka nej till en Mazzer mini, men nu har jag inte råd med en sådan.
Den första länken, tror du att det är en bra kvarn? Jag ser inte vad det är för sort.. men priset är bra för min plånbok just nu :p
 

svartvest

Well-known member
Jag tror inte på dosering i den ligger gammalt kaffe kvar och det är en till grej att städa. Då tycker jag att du sparar din pengar, ha kvar minimokan och var snäll så kanske tomten ger dig en slant...och ta steget till en on-demand kvarn...för du tror väl på tomten??
 

oOTINDRAOo

Well-known member
0b36afe5bafdc73a08d5e1838bf05a47.jpg


Nyservad Mazzer, stor som tusan och tubg som bara den, men bananas vilken uppgradering. Skillnad!
 

oOTINDRAOo

Well-known member
Jag återkommer med recension ;-)

En fråga: bönhoppern är sjukt stor, kommer aldrig fylla den. Kan man modda med en liten? Vilken passar storleksmässigt? Spärren vet jag redan hur man moddar.
 

oOTINDRAOo

Well-known member
64c07671573253f3125b0896aabcdd5e.jpg


Ett 58mm blindfilter passade perfekt. Säkringen är gaffad och kvarnen går som en dans OCH får plats under bänken! Yes! :)
 

Coriander

Well-known member
Fantastiskt!

Jag har haft en Super Jolly och var väldigt nöjd, tror att du kommer att trivas och förmodligen aldrig behöver uppgradera igen...
 

oOTINDRAOo

Well-known member
Åkte till boutiqen och kikade, efter några kik slog jag till eftersom jag nästan dregglade på butikens golv. Ha ha ;-)
 

almlof

Member
Det gjorde du fullständigt rätt i. Nu måste du bara ändra din text som säger att du "bara" äger en m203. Har en sån själv och är peppad på en ordentlig uppdatering.
Hur hög blir mazzern utan hopper? Är rädd för att den inte får plats i mitt 40talskök.
 
Topp