Säljes: Espressomaskin Izzo Alex Duetto MC243 Gen III

pedgru

Member
Säljer en Espressomaskin Izzo Alex Duetto MC243 Gen III, den är köpt ny 19/6 2011 och framstår i nyskick då den använts privat och där bara en person i familjen som dricker kaffe. Maskinen kostade ny 21000.- Priside 10500.- eller bud!

Text från Baristashopen:

Det här är vår mest sålda espressomaskin.9012743011.jpg

Det är en proffsmaskin som verkligen imponerar på oss både vad gäller form och funktion:

Vacker E61 espressomaskin helt byggd i 18/10 polerat rostfritt stål
Professionell rotationspump som är extremt tystgående
Väldigt enkel att använda
Dubbla kokare. En kokare för bryggvattnet och en kokare för ånga (för att ångskumma mjölk)
Bryggtemperatur och ångtemperatur ställer man enkelt, om man önskar, var för sig (OBS! Ej pressostat) med två knappar fram på maskinen.
Full kontroll från bryggning till kopp!
Det går att stänga av kokarna var för sig. Om du ex. bara vill brygga espresso, så kan du stänga av kokaren för ångan.
Det tar cirka 4-5min för att värma upp maskinen för espresso och cirka 5-6 min att värma upp vattnet för ånga (totalt 5-6min om man vill göra cappuccino eller latte)
Vattentank på 2,4 liter gör att du kan placera den vart du vill
Nya, ännu snyggare vred för ånga och hetvatten
Isolerat ångrör och isolerad hetvattenkran (Inga brända fingrar) som man hittar på ex La Marzocco och dyrare maskiner
Stor droppbricka
Ergonomiska portafilterhandtag
Justerbart bar-tryck (om man vill). Standard är 10-11 bar
När du drar spaken till höger om brygghuvudet nedåt, så påbörjas bryggningen med automatisk pre-infusion (kaffepucken förblöts automatiskt med lite vatten utan tryck för bättre resultat i koppen) Om du drar spaken nedåt halvvägs görs pre-infusion så länge du själv önskar. Fortsätt sedan spaken nedåt för att börja bryggningen
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp