Säljes: La Nuova Era Altea Retro 2-grp (espressomaskin, som ny måste ses, Venedig)

samiski

Member
Hej!

Jag säljer min nästan oanvända espressomaskin. Den är gjord i Venedig, en av de bästa som marknaden har att erbjuda.
Jag öppnade ett café som, tyvärr, gick väldigt dåligt, därav det bra skick som denna espressomaskin har. Den är endast några månader ''gammal.''
Med espressomaskinen följes även med snygga espressokoppar med fat. Finns även lite andra kaffe relaterade saker som kan fås ifall man vill.

Beskrivning:

La Nuova Era Altea Retró är en kvalitetsmaskin från Venedig med E61 grupper. Med ett tydligt formspråk sticker maskinen ut från mängden och lyfter miljön. Med ett utökat avstånd mellan spillbricka och bryggrupp är det möjligt att placera latteglasen direkt under brygggruppen. Det ingår löstagbara spillbrickor som minskar avståndet för beredning av espresso och cappuccino.

Bredd 700mm
Djup 500mm
Höjd 500mm
Effekt element 4500watt
Kapacitet kokare 14L
Nettovikt 58kg

Info ifrån deras hemsida:

Boiler: 3.5 lt (1 gr) - 14 lt (2 gr) - 21 lt (3 gr)
Heating element: 2000W (1 gr) - 4500W (2 gr) - 6000W (3 gr)
230V in single-phase or 380V 3-phases
Incorporated rotatory motor pump
Steam and hot water
Antisuck-in valve
Boiler’s level at sight
Automatic boiler’s loading
Electronic control water level
Adjustable feet
Also available in tall groups version, semiautomatic
and with lever.

Köptes för ungefär 65 tusen, finns idag som billigast för nästan 53 tusen, här: http://baressoshop.se/products/La-Nuova-Era-Altea-Retro-2%2dgrp.html

Min säljes för endast 23 tusen kronor. Skicket är riktigt bra, därför rekommenderar jag att man kommer och tar en titt på den. la_nuova_era_altea_retro_2_grp__70698.jpg
 

samiski

Member
Hej! Tack!

Nej tyvärr, kvarnen var en macap mxd extreme. Den sålde jag. Du är inte intresserad av espressomaskinen alltså?
 

lolgun

Well-known member
Tyvärr inte, redan har en grym maskin hemma som jag är nöjd med. Jag söker efter en kvarn då. Lycka till med maskinen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp