Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 64
    Tack Henrik! 1400 kr låter helt ok med tanke på vågens "mätområde", 0,1-2000g samt övriga funktioner. Får se om jag har tålamod att vänta tills den dyker upp i Sverige eller jag beställer direkt via webben.
    Rancilio Silvia v3 (renoveringsobjekt) Back to basics.

Ja jag är jätte nöjd med min (bortsett från att dern inte fungera med min telefon längre, en gammal Samsung Note II), den har väldigt snabb respons när du häller, en är det väldigt kul att se kurvorna när man häller, jag lovar dig att du kommer att bli förvånad hur ojämnt man häller

Sen den lilla acaia lunar kommer bli min när jag har plats för en espressomaskin

Tack för din feedback! Jag är espressoman och kommer använda vågen endast för att väga extraherad mängd i koppen, inget annat. Har upptäckt hur väldigt mycket bättre resultat jag får genom att extrahera enligt en ratio på 60-65%, dvs kaffevikt i pf dividerad med extraherad mängd/vikt i koppen. Just nu gäller 18 gram in och 27-30g ut. Jag räknar x gram malt kaffe i pf multiplicerat med 1,60-1,65. Beroende på kaffe/rostning/blandning kan man ju laborera med olika ratio efter smak

Lunar har definitivt en fördel i sitt mindre format, men inte för en tusenlapp extra.
    Senast redigerat av stefanolo den 2015-04-17 klockan 16:17.

Jag har fyra vågar (inte till kaffe bara(acaian, 2 köks vågar och en karat våg)) och ingen av dem andra har samma respons som acaian.
    Är du helt säker på det det är ju ändå "bara" en tusenlapp

Man ska aldrig vara säker Har man ett "spakmonster" i rostfri stålplåt för 25 papp i kaffehörnan och seriöst överväger att köpa en EK43 för 20+ tusen, är ju en tusenlapp extra för en våg småpengar

Hahaha
    Är EK43 så "billig" jag trodde den låg närmare 30, då är det ju nästan så att man överväger en sån

Jag hittade dessa två igår och är lite ledsen att jag inte har råd just nu:
    http://www.blocket.se/stockholm/Kvar....htm?ca=11&w=3
    http://www.blocket.se/goteborg/Kvarn...1.htm?ca=2&w=3

DIP DK-30 hade jag ögonen på häromdagen. Artisan coffee finns ju här i stan/Malmö. Vet för lite om den kvarnen och den är inte särskilt omskriven på nätet heller, så just nu har jag ställt in siktet på en Mazzer Major med doser. Dittingkvarnen är ju mer välrenomerad, men för det priset känns det som att jag hellre valt EK-monstret Majorn kan man få för 900 Euro från Stoll espresso i Tyskland. EK43 har de för 2160 Euro om man orkar vänta fem månader på leverans. http://www.stoll-espresso.de/mahlkon...e-schwarz.html

Det är ju nästan överkomligt, för jag vill kunna malla allt, jag kör nu endast handbrygg men som sagt när jag har plats för en espressomaskin så kommer det att stå en i mitt kök och då är ju en ny kvarn ett måste även om det går att malla till espresso på min vario så vill jag ha en bättre kvarn till det och EK43:an är ju som en förvuxen vario

Liknande ämnen

1. Seattle's Best Coffee
    Av Lucifer i forum Shopping & konsument
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-14, 22:24
  2. Deathwish coffee - The worlds strongest Coffee
    Av frX i forum Specifika bönor och blandningar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-08-02, 06:14
  3. Coffee Siphon
    Av Ante i forum Hårdvara
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-07-29, 21:57
  4. Coffee books and coffee making accessories for sale!
    Av mighty coffee mouse i forum Köp och sälj
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-12, 16:25
  5. coffee and chocolate
    Av ficklampa i forum Allmänt om kaffe
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 19:06

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg