Acaia coffee scale

En slät kopp

Active member
Hörde just av Acaia och de första Lunarvågarna shippas ut först i augusti och då i ett mindre begränsat parti så det verkar tyvärr dröja.
 

jbphoto

Member
De går att beställa från Holland via en kille på Duismann coffee som tar in dem i Europa (https://twitter.com/Duismanncoffee). Acaia tipsade mig om dem. Han tar 220E plus 17E i frakt till Sverige. Han får in en första sändning i slutet av august och de går att förboka via mail.

Jag sitter och velar om jag ska beställa en eller inte :).
 

En slät kopp

Active member
Bättre att beställa i euro för när jag fick svart på vitt att jag är på väg att köpa en våg för 2500:- så kändes det helt plötsligt onödigt och en smula korkat bara för en liten våg :dry: Men det kan mycket väl räcka med att fingra på en/sett ett videoklipp för att köpsuget ska slå till och det blir en 180-graderssväng! :lol:
 

BloodyMezzo

Well-known member
Men jösses. 2500 för en våg. Det är uppenbart att vi har väldigt olika ekonomiska förutsättningar för vårt nörderi.
 

svartvest

Well-known member
Visst är det så, så har vi olika prioriteringar i livet. Inte Mc, inte båt, inte skoter...inte hifi...bara kaf-fe...
 

TTobbe

Well-known member
Den dyraste kaffesaken jag köpt är 8000 kr. Men bryggerman som jag bara gör nu så tänkte jag köpa den billigare av deras vågar 1600 kr
 

BloodyMezzo

Well-known member
Jag kommer ihåg att jag fick kommentarer av andra studenter nät jag köpte min moccahamster. 1400 spänn för en jäkla kaffebryggare liksom, det motsvarar ju femhundra paket nudlar. :) Jag brukar inte tala om vad duetton kostade, som jag också köpte medan jag gick på studiestöd.
 

Ampalang

Well-known member
Min våg landade för några veckor sedan, inte pillat så mkt med den men den fungerar utmärkt till både espresso och brygg.
Jäkligt bra känsla i den.

IMG_2221.jpg
 

Jonken

Well-known member
Hehe, man kan ju hoppas på ett priskrig mot botten :blush: såg att Motif stänger av sig efter fem minuter automatiskt, känns snålt.
 

svartvest

Well-known member
Auto off är ett otyg... jag har en stor chemex och förra vågen slog av om man inte var och rörde vid den. På Hariovågen fungerar det perfekt. Undra om det är något man kan ställa in??
 

henrik82

Well-known member
Men 5 min är ganska lång tid innan den stänger av sig. Jag har mina acaia inställda på 5 min och har aldrig upplevt att det är för kort tid.
 

Anaii

Member
Anledningen till att jag tittat på Acacia Lunar är storleken och att den är vattentålig så att den utan risk kan stå direkt under koppen när man gör sin espresso. Verkar inte som den här nya Motif uppfyller de kraven.

Men det är ändå lite utanför min kaffebudget för tillfället. Måste investera i en ny kvarn...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp