MACAP MXD Extreme - svar på det?

Tänkte införskaffa mig denna kvarn till mitt kontor. Den kommer att samspela tillsammans med en cq compact 2gr takeaway märkt coffee queen.

Några direkta tankar/råd på det?

Sedan när jag läser på så blir jag ju direkt lite konfunderad när det kommer till flata och koniska malskivor. Denna går ju i 1400rpm, är det "dåligt"? Det känns bättre med låga varvtal och koniska, men de borde ju inte göra en maskin som säljs för 15k som var dålig.

Men annars uppfyller maskinen rent tekniskt de krav jag har på enkel- och snabbhet genom on Demand och snabba maltider. Att skivorna är titanbelagda känns rätt ordentligt och 75mm får ju jobbet gjort.

Stora problemet jag har är kom helt enkelt att jag hittat alldeless för lite artiklar och skriverier om denna kvarn och blir därmed lite osäker. Så varje liten bit av information eller tankar är därför extremt uppskattade!
 

hrbrun

Well-known member
Det måste vara felskrivet på hemsidan om varvtalet.

För dom pengarna hade jag kollat på Mazzer eller ev en K30. Vilka alternativ har du mer tittat på?
 
Hade tittat primärt på k30 vario, men hittade ingen för vettiga priser.

Var iväg under dagen och hämtade upp macapen, vilket vidunder den är! Maler en dubbel på 3,56 sekunder och fick riktigt bra skott på första 10 försöken på farsans rocket.

Ska bli riktigt spännande att börja experimentera på min 2 gruppers imorgon.

Hade läst att Plana burrs gav mer nötig och chokladiga toner, medan koniska gav mer fruktiga Och syrliga. På första försöken fick vi fram just mängd fruktiga toner som var riktigt trevliga, så det ena verkar inte utesluta det andra!

Otroligt nöjd med min gigantiska bebis!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp