S: Expobar Brewtus II, Santos 55, LM naket pf, filterkorgar (LM, VST)

Pajen

Member
Då jag skaffat leva och handvevat så är den gamla maskinparken ute till försäljning!

Expobar Brewtus II
Dubbelkokarmaskin med PID styrning av bryggkokaren, E61 bryggrupp. Vattenmatning via tank eller fastvatten. Regelbundet avkalkad och rengjord. Levereras nyavkalkad. Pris: 5500kr

Santos 55
Snabb och gedigen on-demand kvarn, maler en dubbel på under 4s. Jag har bytt malskivor och efter detta malt ca 30kg, så de hänger i ett bra tag till! Regelbundet rengjord. Såld!

La marzocco naket portafilter
Gummerat grepp och nedåt vinklat handtag. Överkanten är nedslipad någon/några mm för att passa E61-grupp, sitter fastlåst kl.6 i min grupp. Pris: 400kr+frakt

Filterkorgar
La marzocco singelkorg, 7gr. Såld!
La marzocco strada precisionskorg 14gr. Såld!
VST 18gr ridge. Såld!
VST 20gr ridgeless. Pris 150kr inkl brevfrakt

image.jpg

image.jpg

Sakerna finns utanför Vingåker, mellan Örebro och Katrineholm. Transport till Örebro kan ombesörjas. Maskinerna skickas helst inte då orginalemballage saknas, men kan diskuteras och köparen bekostar då frakten.

För utförligare beskrivning, frågor och bud (priserna går såklart att diskutera, speciellt vid köp av flera saker): kontakta mig på mail eller PM.
perjohan.hjelm "snabel-a" outlook.com

//Per-Johan
 
Senast ändrad:

TTobbe

Well-known member
Vad blev det för leva maskin och kvarn? Funderar på att göra samma byte. Är väldigt sugen på HG-one kvarnen men prislappen på den är lite för hög tycker jag.
 

Pajen

Member
Hade tänkt att skaffa en bezzera strega först (finns väl fortfarande kvar i bakhuvudet), men när Henrik satte ut Faeminan till försäljning så fick jag svårt köpsug :lol: och slog till. Är ju trots allt lite häftigt med en maskin som tillverkades sent 50- tidigt 60-tal. Var också sugen på HG, men jag gick en enklare/billigare/mångsidigare väg och valde en hausgrind från madebyknock. Ska ju inte skicka i några jättedoser i faeminan så hoppas jag inte blir alltför trött på att veva. Blir ju en behändig resekvarn också!

//Per-Johan
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp