Coffeeheaven UF = Samksatt kaffe!

Coffeeheaven-UF

New member
Hej,

Vi är 4 stycken ungdomar som går på Jensen Gymnasium i Lund och vi har precis startat ett UF-företag som heter Coffeeheaven UF. Vår affärsidé är att sälja smaksatt kaffe på både webben och vid olika försäljningstillfällen som exempelvis marknader, mässor och loppisar. Vi hade gärna velat höra era åsikter. Vilka smaker efterfrågar ni? vilken prisklass hade ni velat ha ert smaksatta kaffe i? OSV. Vi tar emot alla åsikter! Kan tillägga att vi inte har kommit igång med försäljningen än, men räknar med att vara igång i slutet av November :) Men under tiden så kan ni gå in och gillar vår nya Facebook sida där ni kan följa oss under årets gång och även ta del av spännande erbjudanden: http://www.facebook.com/coffeeheavenuf

OBS! Råkade av misstag posta detta i fel tråd!
 
Senast ändrad:

henrik82

Well-known member
Jag tycker inte att smaksatt kaffe är någon höjdare. Kaffe som har (rätta mig om jag har fel) över 800 smakämnen i sig och om man köper bra bönor och rosta dem bra så har du bra kaffe utan att tillsätta smak. Men det är min åsikt.
 

svartvest

Well-known member
Nej smaksatt kaffe är inte populärt på detta forum. Smaken sätter sig i kvarnen och ger inte något till smaken. Olika rostningar, kaffe från olika delar av världen som bryggs på rätt sätt. Besök Love coffee i Lund.
 

rannagarden

Well-known member
Skall man prompt smaksätta kaffe så är det väl choklad, toffee, vanilj, kanel, kardemumma, hasselnöt, rostad mandel,lakrits och honung som är vanliga.
Lycka till!
/M
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp