iCoffee Coffee Roaster, nån som vet mer?

svartvest

Well-known member
3000kr för en rost som bara tar 150gr..lite dyrt tycker jag. Lägg pengarna på något mer beprövat Gene eller en Behemor
 

hrbrun

Well-known member
150g grönt kaffe ---> 120-125g rostat kaffe --> ca 6-7 skott espresso. Knappt värt att ställa in kvarnen för, eller? :)
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
Vad jag minns av iRoast (2), är att handtaget till "kannan" lätt trillade av, sen var det någonsorts strul med själva programmet.
den tar ganska lite bönor per gång och så var det något annat som inte heller var ett dugg bra med den.

Tror det var därför den försvann från den svenska marknaden så fort som den gjorde.

Vet inte om iCoffee är samma, men låter ju iaf inte helt olikt.
 

Magros

Member
@hrbrun; En kylare är kanske praktisk men knappast nödvändig om man tycker apparaten kostar i överkant.
Har du en krånglig kvarn?
@Arvensis; Jag tycker inte det är så många likheter med iRoast.

Jag är lite sugen på den eftersom den verkar vara klart smidigare än både Behmor och Gene.
 

hrbrun

Well-known member
@hrbrun; En kylare är kanske praktisk men knappast nödvändig om man tycker apparaten kostar i överkant.
Har du en krånglig kvarn?
@Arvensis; Jag tycker inte det är så många likheter med iRoast.

Jag är lite sugen på den eftersom den verkar vara klart smidigare än både Behmor och Gene.

Nejdå, absolut inte. Men det kan krävas 2-3 skott innan laborerande innan jag är nöjd med en ny böna. Och om rostbatchen är 6-7 skott är det inte mycket kvar att njuta av :)
 

martink78

Well-known member
iRoast rostar med varmluft vilket denna inte verkar göra så jag tror inte heller de är speciellt lika egentligen. Kylare kan man bygga själv rätt enkelt och koppla till t.ex dammsugare, det blir ruskigt effektivt om batcharna inte är för stora.
 

hrbrun

Well-known member
Kommer ihåg när vi smälte dammsugarslang i PFs garage. Så kan det gå om man gör för stora batcher ☺
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp