Grönböna

hrbrun

Well-known member
Den kategorin gör ju det hela ännu mer intressant kan jag ju tycka i och för sig :)

Men riktigt så långt har jag inte gått. Än. Annat är till PFs garage. Hans rost rör sig i samma kretsar. Minst. och då är den ju hemmadesignad och -byggd.
 

tnordl

Well-known member
Nu har har Henrik82 vart på besök och vi rostade lite på min Quest och drack alldeles för mycket espresso--vaknade många gånger under natten som var. Espresso som vi gjorde var sådär men det fanns en blandning som jag gjorde som uppskattades av Henrik82 50% Malavi Geisha väldigt ljusrostat, 10 Robusta, 5% Old Brown Sumatra, 35% Monsun Malabar--kanske Henrik82 kan berätta vad han gillade när det gäller blandningen.

Vi passa också på att rosta Henrik82 medhavda Johan och Nyströms böner, profilen nedan. Nu är det bara att vänta och testa om en vecka
Roast21092014.jpg
 
Senast ändrad:

henrik82

Well-known member
Ja tackar för att jag fick komma förbi och se hur det fungerar och ja en rost måste införskaffas, men nu kommer jag bara till det jobbiga att välja vilken som ska bli min :) eller om man rent av ska börja fundera på att bygga en :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,470
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp