Jura Impressa X7 - svag espresso

Svard

Active member
Är det någon som har länk till Servicemanual eller tips om vad jag skall göra.

  • Den börjar göra för svagt kaffe.
  • Har kollat alla programmeringsinställningar.
  • Alla rengöringsrutiner är alltid genomförda. Bor i Luleå - inget kalk i vattnet.


Uppskattar alla tips.

Jura Impressa X7
Jura Impressa X7 Bild.jpg
 

Svard

Active member
Jag har provat ändra malningsgraden från finmalet till grovmalet och sedan tillbak till finmalet och nu fungerar den som den ska. Vad kan detta bero på, jag ändrar aldrig malningsgraden?
 

Svard

Active member
Hittat en länk typ Service manual

Kan man lita på denna webbplats?
http://www.shop.partsguru.com/Jura-X7-Parts-and-Wiring-Diagram-230V-0010784.htm

50 USD kan det vara värt bara den är bra.

This is a must own document for Jura X7 commercial espresso machine owners. It allows the Jura X7 owners to get to know the internal components of their machine and is extremely useful for performing do it yourself repairs. Ideal for espresso machine service and repair centers.
 

rannagarden

Well-known member
Kan ha varit en kombination av lite hårdare bönor som gjort att kuggarna i kvarnen hoppat upp ett par hack(?) eller fastnat på nått sätt.

50usd tycker jag är rätt styvt för en servicemanual. Det mesta kan hittas gratis om man letar grundligt.

/M
 

Svard

Active member
Tack men den har jag. Jag söker mer typen av Service manual. Hur man demontera maskinen för att rengöra den manuellt.
 
Senast ändrad:

Svard

Active member
Letar fortfarande efter en Servicemanual till Jura Impressa X7, inte User manual. Behöver serva maskinen, den har gjort 12890 espressokoppar. Kanske någonting som behöver smörjas eller byta ut några slitna delar. Alla tips mottages gärna.
 

Svard

Active member
Nej, inte alls svagt men då har jag programmerat finaste malningen, största mängden kaffe och minsta mängden vatten, blir typ en Ristretto och tillräckligt god men inte lika god som min La Pavoni. Jag tror den maler för grovt, trots inställning på det finaste. Kanske man behöver byta skivor i kvarnarna. Jag önskar iallafall serva den litegrann men behöver då en Servicemanual.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp