The Coffee Roaster’s Companion

bauta

Well-known member
Ok, bra. Kanske ännu flera intressenter?
Jag anmälde mig för mejlnotifiering på humlegårdens hemsida. Kanske vi kan få dem att ta hem den igen. Jag kollar.
.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Jag har mailat till Scott Rao och hört om RiktigtKaffe kan köpa in ett antal böcker som återförsäljare. I så fall skulle det kunna bli ett bra pris. Återkommer när jag får svar.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Jag har fått priser på boken och om jag beställer 10 st via mitt företag så skulle ni kunna köpa boken för max 375 kr inkl. frakt. Jag måste räkna på detta lite mer. Men maila gärna mig på henrik(a)riktigtkaffe.se om ni är intresserade så kan jag lägga en beställning så snart jag vet att 4-5 st är intresserade.

Även de andra böckerna av Scott Rao kan beställas.
 

bauta

Well-known member
Jag har beställt ett ex av både The Coffee Roaster's Companion & Coffee Roasting: Best Practices, av @henrik. Lika bra att passa på om frakt & pris blir ok, får väl läsa dem när man går i pension ;^)
 

Coraxos

Well-known member
Själv har jag genom Henrik beställt Everything But Espresso, som tar upp:
Part One - Coffee extraction, extraction measurement, and how to manipulate flavor by changing brewing parameters
Part Two - How to optimize various brewing methods, such as drip, pour over, press pot, and vacuum pot.
Part Three - Proper water chemistry and bean storage.


Då minst fem ex. per titel behövs för att beställningen ska gå igenom, uppmuntrar jag alla "staketsittare" att göra slag i saken.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Nu har jag skickat iväg en beställning så era böcker är på väg inom kort! Det kommer finnas ett par extra av varje titel över om någon annan är intresserad. Bara att ni mailar mig i så fall. Tyvärr så blev det inga Everything But Espresso den här gången. Kanske att jag på sikt kan sätta upp en liten webshop här på RiktigtKaffe och kan lagerhålla t.ex. böcker. Men det blir i så fall ett senare projekt.
 

Pediatrik

Well-known member
Attans, jag är intresserad av Everything but espresso (och The Professional Barista’s Handbook)! Om det går att fixa så att de går att beställa via RiktigtKaffe vore toppen!
 

LimeKicker

Active member
Nu har jag skickat iväg en beställning så era böcker är på väg inom kort! Det kommer finnas ett par extra av varje titel över om någon annan är intresserad. Bara att ni mailar mig i så fall. Tyvärr så blev det inga Everything But Espresso den här gången. Kanske att jag på sikt kan sätta upp en liten webshop här på RiktigtKaffe och kan lagerhålla t.ex. böcker. Men det blir i så fall ett senare projekt.

Tack för att du ordnat detta åt oss Henrik! :D
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Böckerna ska levereras imorgon och jag kontaktar er som har bokat böcker via mail när jag verkligen har böckerna i handen.

Jag har även två exemplar av respektive bok över. Så om någon är köpsugen, så är det bara att höra av er :)
 

bauta

Well-known member
Tack, Henrik! Jag kan hämta mina i helgen el nä vecka (och Peters @madonemannen)

Skickat från min SGP771 via Tapatalk
 

Brunabönor

Well-known member
Böckerna ska levereras imorgon och jag kontaktar er som har bokat böcker via mail när jag verkligen har böckerna i handen.

Jag har även två exemplar av respektive bok över. Så om någon är köpsugen, så är det bara att höra av er :)

Vilka 2 är det du har? Och pris?
Uppfattade det som "Coffee Roasting Best Practices" samt "The Coffee Roasters Companion".
Kan vara intresserad nämligen.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Vilka 2 är det du har? Och pris?
Uppfattade det som "Coffee Roasting Best Practices" samt "The Coffee Roasters Companion".
Kan vara intresserad nämligen.

Just nu finns det bara en bok kvar och det är Coffee Roasters Companion. Priset är 375 kr inkl. frakt vilket är lite väl lågt :).
Edit: Just nu är samtliga böcker sålda.

Det kanske blir en ny beställning framöver. Men då behöver jag höja priset något.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp