BRA maskin, modell mindre?

chrhar

Member
Bezzera har jag faktiskt börjat titta lite på - Är rädd att dom är lite för djupa bara.

Jag skjuter i huvudsak espresso - kan en la pavoni vara något?
 

hrbrun

Well-known member
Klart det kan! Men det är mer hantverk/jobb med en sån. Det är liksom en annan sport... Eller vad man ska säga.
 

chrhar

Member
Jag kollade på Vibiemme och såg deras minsta domobar - den som ibland går under namnet Piccolo.

Någon som har uppfattning om den?
 

zix

Well-known member
Om du har funderat på levamaskin (la Pavoni) så finns det ju flera som är kompakta men gör bra espresso - och som är lättare att använda än pavonin. Olympia Cremina t.ex., Londinium l1 eller Ponte Vecchio Lusso, för att nämna tre som kan ånga mjölk bra.
Vill du ha det riktigt kompakt och kan tänka dig att skippa mjölken helt så finns det fortfarande Arrarex Caravel till salu på ebay, till varierande priser. Du bör dock säkra ett eller två extra värmeelement isåfall. Det finns också en fantastiskt trevlig ny leva med samma grundprincip som Caravel (öppen kokare/gravitationsleva), Strietman ES3. Den har nyss fått svensk importör.
 

chrhar

Member
Det fick bli via tyskland. Storleksmässigt den minst maskinen med E61-grupp och värmeväxling. Prismässigt väldigt bra dessutom. Under 10' inkl frakt...
 

chrhar

Member
Återkommer så snart den landat. Hoppas på den här veckan, om inte annat nästa. Den kommer väl inte riktigt stå sig mot Giotton som står hemma idag men det är mindre iaf...


Jag köpte den från coffee24. Riktigt smidigt. Bra kontakt...
 

chrhar

Member
Idag dök den upp! Väldigt nöjd, både jag och sambon :)

656h5i.jpg
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2014-09-26 kl. 21.15.36.jpg
    Skärmavbild 2014-09-26 kl. 21.15.36.jpg
    10.4 KB · Visningar: 52

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp