Behmor 1600 plus

bauta

Well-known member
Ser att det kommit ett uppgraderingskit för äldre rostar, där du byter frontpanelen . Det Plus du får är fullt manuella inställningar under rostningen som jag förstått det.
Uppgraderingskit kostar 50 USD.

Nån som övervägt en uppgradering eller testat?
 
Senast ändrad:

Xenon

Well-known member
Tror inte Behmor är CE-märkt och inte godkänd i EU. Därav svårt att hitta den. En polare var i kontakt med Joe och fick rådet att ta hem en från Australien för att få en gjord för 230 V. Blev förstås frakt och tull, men det kanske går att få ner vid sambeställning.
 

bauta

Well-known member
CE-märkningen är problemet för kompletta rostar.
Men Plus-uppgraderingen är väl i princip bara frontpanelen m lite elektronik. Borde kunna säljas till EU. Kanske endast lågspänning eller betraktas som reservdel?
Joe Behm finns tex på twitter @behmor och svarar säkert.

Själv tror jag att jag står över denna uppgradering. Nog med knappar på originalet, och på Plus-versionen får de ytterligare funktioner :eek:hmy:
 

Xenon

Well-known member
Sant, var lite snabb i mitt svar, läste bara rubriken lite snabbt och inser nu att det bara gällde kit:et. Som du säger så borde det inte vara problem för någon att ta in dem, men är det ingen som får ta in maskinen så kanske det heller inte är lönt att tillhandahålla delar.
 

Pajen

Member
Har precis fått hem en ny panel som jag beställde från Andy på beanbay.coffeesnobs.com.au. Gick på 75 AUD med frakt och vid sådana låga belopp blir det ju ingen tull och sällan moms. Har dock inte installerat panelen än. Kan hända att det blir ett julprojekt!

//Per-Johan
 

bulle

Well-known member
Någon av er som har hört den senaste tiden om Behmor finns att köpa lättillgänglig från Sverige nu?
 

lupoo

Well-known member
Kollade runt om just detta nyligen. Är tydligen svårt att få den EU godkänd. Blir för varm på utsidan, och "brukaren kan bränna sig". Ser inte ljust ut.
Steve på Hasbean har på sin blogg rapporterat utvecklingen
Skulle köpa just en Behmor om den gick att uppbringa. Lutar åt att jag köper en Gene Café istället.
 

bulle

Well-known member
Mm, det är tråkigt..

Funderar också på en Behmor eller en Gene Café, men något säger mig att det känns mer värt med en Behmor och det kanske är värt den krångliga väg det är att införskaffa en.
 
Topp