Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 45
    Senior Member hrbruns avatar
    Reg.datum
    dec 2007

Helt dött här på forumet...?!

Som gammal avdankad kaffenörd som nu börjat vädra kaffelukt igen så slås jag av den i stort sett totala bristen på aktivitet här på forumet. Vad är det som har hänt...? Har alla gått och blivit småbarnsföräldrar eller har kaffeintresset dött helt och hållet i landet..?! Eller är det fortfarande så att senaste bytet av forummjukvara som gjorde att alla gamla bilder och sånt försvunnit som gör att folk slutat hänga här....? Jag känner mig nästan tvingad att hänga på home-barista.com eller coffeegeek istället.
    Min signatur är borta. Helt borta.

Håller med dig blivit en öken detta forum =(

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Anledningen till att forumet kanske inte lika levande tror jag kan vara flera. En anledning tror jag att de som var aktiva på forumet har fått det som levebröd och då får man utlopp för sin passion i sitt arbete. De flesta lever i städer där kaffeutbudet är enormt, enklare att träffas på fik...Sedan har det utvecklas en trend att inte kommentera eller logga in när man är på forumet det kan alla göra något åt. Nu skriver jag inte detta för att sår eller svartmåla någon. Det är min enkla analys.

Reg.datum
    dec 2007
    Ahmen, lurking är ju oartigt.

Vilka är det som gått den professionella vägen..? Hur många kan det vara...?

Senior Member hnes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Citat Ursprungligen postat av hrbrun Visa inlägg
    Som gammal avdankad kaffenörd som nu börjat vädra kaffelukt igen så slås jag av den i stort sett totala bristen på aktivitet här på forumet. Vad är det som har hänt...? Har alla gått och blivit småbarnsföräldrar...
    Ja. Igen. Fast nyss drack jag iaf kaffe. Sönderrostat Arvid Nordqvist. Snygg mugg åtminstone, och vädret här vid Kolmården är fantastiskt.
    Double boiler espresso love!

Reg.datum
    dec 2007

Helt dött här på forumet...?!

Grattis! Till senaste barnet alltså

Hoppas ni inte smälter bort på Kolmården idag...

Själv packar jag för att ta med tjejerna till stranden snart. Har även gjort en termos Löfbergs Lila presso. Platt och utan eftersmak. Men kaffe på stranden är bättre än kaffe på många andra ställen.

Senior Member awols avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Jag är inne här och kollar läget nästintill dagligen (älskar Tapatalk!), men ska försöka bli bättre på svara. Kan ju passa på att slänga in en fråga; ska iväg på roadtrip i helgen. Vad är ert bästa tips för bra/drickbart kaffe om man inte har möjlighet att fixa det själv? Ska åka längst med E20/E4 söderut, så jag kommer inte vara i vildmarken..

Jag är inne varje dag och skall försöka vara mer Aktiv.

Liknande ämnen

1. Helt misslyckat,, första på länge!
    Av Light Head i forum Mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 13:08
  2. Snabbaste fingrarna på forumet?
    Av Kaffegalningen i forum Kafferepet
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 21:08
  3. Dött ångrör
    Av Broeli i forum Hårdvara
    Svar: 1