Helt dött här på forumet...?!

Mayhem

Well-known member
* Ingen maskin som är större och fulare än Silvia kommer in i köket.

Det är svårt att hitta nån seriös maskin som inte är större än Silvia, så det blir till att trixa själv. Som om jag skulle klaga på det...:)
Du får slakta en stor kommersiell maskin och bygga om till något liknande Modbar så att prylarna inte syns!
 

hrbrun

Well-known member
Jag tar med mig polertrasan och kommer förbi och hjälper till med glada tillrop och putsning :)
 

hne

Well-known member
Jag har fått regeringsorder på att jag får göra vad jag vill och investera hur jag vill om följade är uppfyllt:

* Hon får sin cappu morgon och kväll
* Ingen maskin som är större och fulare än Silvia kommer in i köket.

Det är svårt att hitta nån seriös maskin som inte är större än Silvia, så det blir till att trixa själv. Som om jag skulle klaga på det...:)

Samma här ungefär, fast med argumentet "om den är nog mycket enklare att använda för att du ska kunna göra din egen dryck kanske det kan få vara en marginellt större maskin?" gick det ändå in en R58 utan klagomål :)
 

johey

Well-known member
Jag tycker aldrig forat blev sig likt efter omstruktureringen för ett par år sen. Folk försvann i någon slags dominoeffekt. För egen del beror det nog mest på det, men även det faktum att jag har hittat rätt och inte längre har så mycket nytt att diskutera. Och sist men inte minst går ju intresset för olika saker i vågor.

Och det som jag funnit som rätt efter att ha provat allt mellan Krups leksaker till cafémaskiner är en Europiccola i kombination med en filterbryggare. Rätt och slätt. Enkelt, helt enkelt. Och alltid hemrostat kaffe. Behmoren har fått jobba hårt de år jag haft den.
 

PF013

Well-known member
Ja, att intressena går i vågor märker man ju av... :)

För tillfället har jag snöat in på ölbryggning, med jästfarmning och tillhörande aktiviteter...
 

PF013

Well-known member
Nej, nån flasköppnare har jag inte gjutit ännu. Däremot har jag meckat ihop en fatölsanläggning för 5-liters partyfat, och jag har faktiskt svarvat en kapsylpåpressare också. Det finns prylar att bygga i den hobbyn också. Verkar nästan vara lite av den röda tråden i mitt samlande av hobbies... :)
 

hrbrun

Well-known member
Kännetecknande för mina hobbysar just nu är att dom går att utöva i köket, är starkt tidsbegränsande och att man blir glad av dom :)
 

David741

Active member
Inte slutar man väl med finkaffe? Har dock blivit en del kallbryggt finte: Formosa Jade Dong Ding Oolong. Det såg ut som gammalt akvarievatten i karaffen men det smakade helt okej.
 

johey

Well-known member
Nej, finkaffe har jag inte slutat med. Dock att söka nya varianter.

Jag är helt klart för en caférunda i Stockholm. Det var länge sen sist och det kanske har hänt någon positiv utveckling på området?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp