Baristashopen tar hem Ambient&spresso - Vesuvius -

hrbrun

Well-known member
Är det någon som VILL vara först? Verkar ju vara en avancerad maskin, kanske bäst att invänta första perioden för att se vilka barnsjukdomar som finns...?
 

hrbrun

Well-known member
Läste på lite mer och måste ändå säga att det verkar vara en mycket välbyggd skapelse. Men det som talar mot den är att det blir för många frihetsgrader att jobba med. Jag tänker mig att om något år eller två så kan man se hur det artar sig och kanske låta upgraditisen få utopp. Jag köpte ju en Duetto för en vecka sen så jag ska lära mig den först tänkte jag :)
 

svartvest

Well-known member
Jag erkänner att jag surfat för att kolla in denna och risken är att jag fortsätter att göra det....jag ser potentiella risker i mitt beteende.
 

Mayhem

Well-known member
Nu har även vi denna fantastiska maskin hemma. Kom gärna in till butiken på Torsgatan i Stockholm och kika. Den är värd att ses!
Den ser faktiskt riktigt grym ut. Skulle jag köpt ny maskin idag hade nog valet stått mellan en sådan eller en Londinum. Martin, har du kvar några påsar av espressoblandningarna från Koppi? I sådana fall kanske man skall passa på att klämma lite på denna maskin...
 

Englund

Well-known member
Londonium är riktigt snygg, även om det är en lite annan typ av maskin. Den väcker absolut ha-begär den också :)

Yes, vi har kvar av Koppi. Allt man kan se på hemsidan och som har en köp-knapp finns i lager. Vill du att vi lägger undan någon påse?
 

Freddo

Member
Är själv ägare av en Vesuvius sedan två månader tillbaka. Är sjukt nöjd när man vaknar på morgonen och maskinen är i gång varm och klar pga inbyggda timern. Och resultatet i koppen blir grymt. Mun len espresso eller bra latte med microskum vid varje skott, det är lätt att få bra resultat. Prislappen är tyvärr hög, men det är värt det!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp