Köpes: Prosumer-maskin (Duetto eller liknande)

hrbrun

Well-known member
Raketen (eller snarare whaketen som det heter här på schlätten) verkar såld.

Jepp, PF013, det ska bli ett nöje att pressa vatten genom lite kaffe snart :) det var ju väldigt länge sedan vi sågs så jag hoppas vi kan få tillfälle snart igen. och danwi också vill vara med! har du möjligtvis kvar en 58mm-manometer...?
 

PF013

Well-known member
Jorå, 58mm-manometern har utvecklats till en (lite skakigt fungerande) best med reglerbar flödesstrypning och bryggtemperaturmätning.

Sen gick fröken Siliva och havererade här precis i början på semestern, så när jag kommer hem i nästa vecka så blir det till att bygga ihop en rotorpumpsmod.
 

hrbrun

Well-known member
Det bidde en Duetto. Eller två faktiskt. Eller ja, inte samtidigt. Fick maskinen igår, visade sig att den inte var helt ny. Rätt snopet och lite irriterande. Fick dock snabbt svar av Izzo (via baristashopen.se) att den varit med på en mässa eller två. Jag får en ny maskin på fredag eller måndag. Så det löste sig bra.

Har bara hunnit göra 5-6 skott men det ser bra ut kan jag säga. Skön att jobba med. Det kommer nog ta några veckor innan arbetsflödet är upparbetat och nivån ligger där jag vill ha den. Men det är inte maskinen som kommer att sätta begränsningarna i alla fall. Det är nog jag och/eller kvarnen :)
 

hne

Well-known member
Dubbelkokare med PID, rotopump och fastvatten, jag har lite svårt att förstå att det tillverkas andra typer av espressomaskiner fortfarande :)

Grattis till vad jag tror är ett riktigt bra val!
 

hrbrun

Well-known member
Tack! Ska modda ångröret och ställa om trycket i maskinen. Sen blir det åka av. Och på tisdag får jag nya skivor till kvarnen, sätter i super jolly-skivor på en gång. Lika bra så slipper jag köra in två uppsättningar malskivor.

Btw - någon som är intresserad av nya malskivor till Mazzer mini E? :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp