Espresso i Vancouver, några förslag?

tnordl

Well-known member
Skall till Vancouver i slutet av månaden, är det någon som har nått förslag på espresso ställe? Ligger ju bredvid Seattle som verkar vara duktiga på espresso (menar inte star b. :)).

Tomas ☺
 

hne

Well-known member
Memento, JJ Bean och Bump&Grind har figurerat i G+strömmen nyligen, dock alla utan recensioner. Är åtminstone en startpunkt.
 

Jay

Well-known member
två av de snyggaste kaffebarerna i världen ligger i Vancouver:
Matchstick och Revolver. Fantastiska ställen, Matchstick har börjat rosta själva och Revolver tar in kaffen från flera rosterier (bl a från USA's just nu mest spännande rosteri Supersonic). Ett av världens bästa rosterier är redan nämnda 49th Parallell, vars kafé är ganska trist, men kaffet är fantastiskt!

Vill även pusha för en otroligt bra restaurang, Vij's, som kör indisk crossover.
 

tnordl

Well-known member
Utmärkt. Har precis varit på Caffe Artigiano som var där jag fick upp ögona för espresso för 10 år sedan, fick då en helt fantastisk en. Idag var den helt okay men inte exceptionell.

http://goo.gl/maps/G4mVQ
qade7u2a.jpg
 

tnordl

Well-known member
2 dubbla espresso på JJ. Bean Helt OK men inte riktigt där. Avundsjuk på de tjocka Kopparna
a8a5avy2.jpg

Tack för tipset. :D
 
Senast ändrad:

tnordl

Well-known member
Revolver, now we talking... :)
ebazy8e9.jpg
väl värt att gå en halvtimma för. Trevliga och väldigt god espresso... Tack
 

tnordl

Well-known member
7edyzu3u.jpg

Frukost meny. Den andra var fantastisk. Och jag tar med mig en cold brew och testar (brygg kaffe som brygs i kalt vatten över natten).
ute2aty6.jpg
a7uqa8a6.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp