Seattle's Best Coffee

Lucifer

Well-known member
Var på Max och såg stora skrytskyltar om att dom serverar Seattle's Best Coffee, jag blev så förbannad över lögnen att jag inte smakade kaffet, är det någon som provat detta automatkaffe som påstås kunna konkurrera med de svenska baristakedjorna?
 

hne

Well-known member
" Kaffet från Seattle´s Best Coffee passar utmärkt i en islatte då det har en något lägre syra och bönorna är hårdare rostade, vilket ger en väldigt len smak"

Låter konstigt i mina öron. Jag vill helst ha en ljusrostad böna till min islatte, av samma anledningar.
 

frax

Active member
Ibland har man ju bara inte tillgång till något vettigt kaffeställe, då väljer jag, i fallande ordning

Preem/Shell (de har oftast likadan maskin)
Statoil
McD

Skulle nog slänga in Max/Seattle's på andra plats.

OK/Q8 har dock börjat med nya maskiner som jag nog tycker spöar Statoil och McD. Måste dricka någon till innan jag kan placera in dom på listan mer exakt :)
 

edtbjon

Well-known member
Var "tvingad" till en körrast på en Max-restaurang i helgen. Testade då detta kaffe. Nu har jag inte testat Starbucks, men det här var typiskt mörkrostat med egentligen ganska tunn smak, men en överväldigande stark just mörk smak. Mitt eget hemmarostade kaffe dricker jag svart, men den här sörjan krävde en ganska rejäl skvätt mjölk för att få ner. Men jaja, 18:- kan jag leva med att jag slängt bort... en gång.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,377
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp