Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 10
    Junior Member
    Reg.datum
    maj 2014

Erfarenhet av smaksatt? Din erfarenhet

Någon som dricker smaksatt kaffe längre, typ kaffe med kardemumma i som man får i vissa länder? Det serveras kaffe med allt möjligt i där ute i vida världen. Vad har du fått i ditt kaffe som var gott? Eller tillhör du kategorin som tycker hela smakupplevelsen blir förstörd? Det bästa är ju att man själv kan få välja just sin favorit

Eftersom kaffet som smaksätts ofta är av rysligt låg kvalitet blir det nästan aldrig gott, även om smaksättningen dämpar den usla kaffesmaken något... Johan & Nyström gör smaksatt julkaffe varje år (klassiska julkryddor) som ändå brukar smaka okej, men då är ju grunden också bra.

Har i ärlighetens namn väldigt lite förståelse för att smaksätta kaffe, eftersom kaffe är den produkt i världen med flest smaker, du kan ju få fantastiska smaker från ett kaffe utan extra smaksättning, så för mig är det obegripligt att lägga till någonting
    http://enkopptill.wordpress.com - om du mot förmodan vill läsa vad jag skriver.

Senior Member hnes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Smaksatt kaffe är lite som öl med inlagd frukt i: spännande att prova men knappast något man dricker regelbundet. Senaste jag provade var Colombiansk chokladespresso, riktigt väl avvägd, men knappast ett vardagskaffe.
    Double boiler espresso love!

Senior Member
    Reg.datum
    nov 2012
    På den tiden då jag endast ägde en helt vanlig kaffebryggare och enbart köpte färdigmalet tyckte jag om Kahls smaksatta kaffen, bäst tyckte jag om det med hasselnötssmak.
    Men det ska tilläggas att det var X antal år sedan och jag har inga planer på att gå tillbaka och prova igen.
    Nuförtiden pudrar jag hellre lite kanel i kaffefiltret innan bryggning i juletid, det piffar upp fulkaffet lite.

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Nej smaksatt kaffe är ingen hit, var på ett café som blandade kaffe i kvarnen och smaken satt i allt kaffe. Bättre att hitta ett bra lokalt nyrostat kaffe och i Skåne finns det ett kafferosteri varje by, så det kan inte vara ett problem...☺

Junior Member
    Reg.datum
    maj 2014
    Tack alla för kommentarer

Absolut inte smaksatta kaffe! Om folk vill ha sött blask så köp "syrups" och blanda med.

Om man vill experimentera med smaker så kan man exempelvis brygga espresso med en tunn skiva chili t.ex. och skall du öppna nu innan sommaren så måste du ha med Cafférinha som Daniel Remheden vann http://www.dn.se/mat-dryck/recept/cafferinha/ barrista SM 2008 med och kom fyra i Kaffe VM samma år med (om jag inte missminner mig)

Junior Member
    Reg.datum
    maj 2014
    Tack för alla bra kommentarer!

Liknande ämnen

1. Erfarenhet av Tysk nördwebshop
    Av hne i forum Shopping & konsument
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-31, 13:09
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 20:00
  3. Någon med erfarenhet av Ascaso Basic?
    Av casar i forum Espressomaskiner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 10:38
  4. BFC - någon med erfarenhet av märket?
    Av arpandor i forum Hårdvara
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 09:34
  5. Erfarenhet av La Sorrentina?
    Av buffpojken i forum Hårdvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 16:42

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg