Erfarenheter av www.baresta.com

triss

Active member
Hej
Jag är helt ny här på forumet och hoppas på att kunna få lite hjälp.
Är det någon som har erfarenhet av att handla från www.baresta.com i Tyskland? Om dom är seriösa, leveranssäkra och allmänt bra att ha och göra med. Dom verkar hålla riktigt bra priser i alla fall.

Jag funderar på att köpa en Rocket R58 samt en Mazzer mini aluminium kvarn (Rocket edition). Vet dock inte om jag ska ha en A eller B. Har läst några trådar här och B verkar tilltala mig mer estetiskt och funktionsmässigt så verkar det ju inte skilja så mycket. Är lite skeptisk mot sladdlösningen som dom har på kvarnen. Funderar även på att köpa den lite lägre bönhållaren så maskinen går att få in under ett överskåp.
 

triss

Active member
Tack för tipset. Handlade dock av http://www.rimprezza.de i stället. Dom verkar väldigt erfarna, kunniga och tillmötesgående. Det blev i alla fall en R58 och Mazzer Mini B Rocket edition plus lite tillbehör. Valet av B-varianten gjorde jag dels av estetiska skäl men det som slutligen fick mig att välja den var att butiken sa att det i princip aldrig hade några fel på dessa kvarnar. Förutom den extra elektroniken i A-varianten som hade krånglat vid något tillfälle. Allt är packat och klart och skickas idag. Så nu är det bara att vänta till nästa vecka :)
 

svartvest

Well-known member
Åh inget är som väntans tider...även om jag sett en del uppackningsbilder fyller de mig med hopp om bättre kaffe i Sverige...
 

hne

Well-known member
Tyskland har 19% moms, så lägg på 5% på tyska priset för att se vad svensk handlare med samma marginal kan ta för pris. Då skiljer det inte så mycket längre. Men visst, 5% på 20000kr är ganska många kronor (1000, närmare bestämt)
 

triss

Active member
Min inköpslista såg ut så här: R58, Mazzer mini B Rocket edition, mindre bönhållare till kvarnen, 4 st Rocket espressokoppar, Rocket Tamper, Rocket Tampstation, Rocket mjölkkanna 50 cl, Rocket Knockbox, 2 kg av deras bästa kaffe, frakt till Sverige. Leveransen tog en vecka och R58 är byggd i april. Allt kostade 25 800 SEK. Motsvarande grejor i Sverige hade kostat drygt 10 000 ytterligare.

hur mkt sparar man på att beställa det såhär? En rocket kostar drygt 21 i sverige. Bara nyfiken
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,330
Senaste medlemmen
Klosse
Topp