Isomac Milano Service

pwrdesign

Well-known member
Hej!

Har kört espresso själv för många år sedan, hamnade sedan i pod-träsket och har precis lyckats kravla mig ur. Innan e halv förmögenhet läggs på bryggare och kvarn så har jag fått låna en Isomac Milano av en kompis tillsammans med en Dualit-kvarn.

Vid ett första test så byggdes inget tryck upp och det droppade bara i långsam takt. Det droppade dock från flera olika ställen i skarven på "kammaren" eller vad jag ska kalla den, den som värmer vattnet osv. Jag gissade på kass O-ring och beställde en ny sådan. Tog isär paketet nu och hittade typ en halv DL kalk där i :)

Rengöra, ny oring, avkalkningsmedel typ 4 ggr och sedan köra på eller?

ydy2e8e9.jpg


Med vänlig hälsning, Patrik
 

pwrdesign

Well-known member
Detta är en delad kokare och vi tittar ner i underdelen. Röret som sticker upp där och som vattnet ska tryckas ut igenom var igen-kloggat också. Nu är allt rengjort, skrubbat osv! Tyvärr var packningen/oringen till kokaren för stor, har beställt fel verkade det som. Mailat kaffegrossisten för att få rätt oring.
 

pwrdesign

Well-known member
Efter lite efterforskning så verkar det som att den o-ring jag behöver ej säljs längre. Modellen Isomac Napolissima, är för gammal.
Det blir ett sista försök med att hitta en O-ring i samma mått och se om den funkar.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,378
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp