Ny espressovariant av J&N, Verde

_Dave_

Active member
Hallå kaffeälskare!
Var för några dagar inne på kaffecompagniet i sthlm och skulle köpa en ny påse "godis". Fick då syn på en som jag inte hade sett förut, Verde får J&N. Den är i samma serie som deras Bella, Isola etc. Sen är den helt ekologiskt, varav namnet skulle jag tro. Hur som helst så har jag haft den i kvarnen nu i några dagar nu och jag är faktiskt väldigt positiv till den (med tanke på det förhållandevis billiga priset, ca 130:-/ 500gr). Hade förväntat mig en syrlig ton (har på något sätt alltid fått fram det med de ekologiska som jag har provat). Men denna var väldigt rund men ändå fyllig i smaken skulle jag säga. Nu har inte jag kollat upp vad den innehåller, men rent utifrån mina smaklökar så skulle jag säga att den ligger någonstans mellan Isola och Bella. Hur som helst, är det någon annan som har provat den och har en synpunkt på nytillskottet?
 

_Dave_

Active member
Precis! Deras förklaring är självklart mer noggrann. Men är precis så jag har upplevt den också. Rekommenderas som sagt!
 

hne

Well-known member
Jag kan inte annat än hålla med. Det är en utmärkt Husets Espresso. Tror jag gått genom 4-5 påsar vid det här laget.

jn-verde.jpg
 

Xenon

Well-known member
Var i våras in i mina lokala delikatessbutik där jag ofta köper J&N. Frågade då eter Verde som de inte hört talas om, men hon lyfte luren till J&N och beställde ett parti. Av den hon pratade med på J&N så fick hon förklaringen att det var "en ekologisk Isola".

Det är naturligtvis inte en Isola, men ifall uttalandet stämde så kanske det säger åt vilket håll de siktat och stämmer ju bra med Dave:s upplevelse.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp