kaffekvarn för brygg.

TTobbe

Well-known member
Hej!
Söker efter en stabil kvarn för brygg.
Använder nu min Rossi RR45 men det blir för mycket damm.
Undrar om det är någon som hart erfarenhet av dom gamla butikskvarnarna som säljs på blocket.
Önskar mig helst en Ditting men har inte hittat någon till ett pris som passar min budget. (Tipps på bra kvarn för brygg under 4000 kr.)
Detta är för att ta bryggkaffet till nästa division så Wilfan är inget alternativ och jag har redan kört slut på en sådan.
Tacksam för tipps.
Tobbe
 

hne

Well-known member
Erkänn att du vet vart det barkar: Mahlkönig EK-43. Fast den får du inte för <4kkr.
 

henrik82

Well-known member
Jag hade oxå en Wilfa men har nu bytt upp mig lite till en Mahlkönig Vario- W vilket jag är jätte nöjd med, men den ligger nog strax över din budget. Det finns ju typ samma kvarn fast den heter Vario Home istället och maler på tid och så är den någon stans mellan 500-1000 kr billigare
 

TTobbe

Well-known member
Någon med erfarenhet av dessa äldre kvarnar? http://www.blocket.se/stockholm/Kaff....htm?ca=10&w=2
Denna tror jag är tillverkad av Bröderna Karlsson i Enköping. Någon som vet om man kan hitta malskivor som passar? Utformningen på kvarnen får mig att tro att det är flata malskivor med en storlek av ca 50-60 mm i diameter. Min tanke är att det borde gå att hitta någon sorts malskivor som kan passa.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp