Rocket R58 V1 läckage

Steven

Active member
Hej!

För ett par veckor sedan gjorde jag en genomgång på maskinen då garantin snart löper ut.
Jag märkte att det var en läcka (ingen pöl) på insidan av maskinen vid fästet till ångkranen. Det är inget som syns på framsidan.
Jag kontaktade Stoll-espresso och dom bad mig att skicka några bilder på problemet.

Dagen efter så svarade Stoll.
Kranen på min maskin är av en gammal typ och finns inte kvar som reservdel. Rocket använder en nyare modell nu som inte passar min maskin.
Det som behövs göra är att byta front samt kranarna. Ja, ni kan väl föreställa er att ganska mycket måste plockas isär för att byta front.
Som tur och mycket vänligt kunde Stoll stå för hela frakten samt reparationen. Nu gjorde dom ett undantag för gratis frakt vid service endast gäller innanför Tyskland.

Nu väntar jag bara att få tillbaks maskinen.

Mitt tips till Er alla, öppna era maskiner och se om det läcker från insidan.

Trevlig helg!
 

stefanolo

Well-known member
Kanonservice från Stoll Espresso! :) Känns bra att kunna lita på sin leverantör i sådana lägen. När jag nyligen valde maskin och tillverkare, var det till stor del beroende på vittnesmål från andra om service/kundsupport i toppklass.
 

hne

Well-known member
Det verkar ha varit ett återkommande problem med läckage vid ångventilen på R58v1 och även tidiga R58v2. Jag tackar för tipset och ska hålla koll på min!
 

Steven

Active member
Stoll Espresso har verkligen skött ärendet galant och det var verkligen tur att det var garanti kvar. Det hade varit dyrt annars.

Men igår fick jag tillbaks maskinen och det hela tog ca 2 veckor viilket jag tycker är väldigt snabbt.
Får hoppas att dom nya ventilerna håller sig täta nu.

 

Forumstatistik

Trådar
14,657
Inlägg
155,660
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp