S: La Spaziale Mini Vivaldi II + tillbehör

stefanolo

Well-known member
S: La Spaziale Mini Vivaldi II + tillbehör SÅLD

SÅLD

Säljer min pålitliga favoritmaskin La Spaziale Mini Vivaldi II då jag har ett spännande espresso-projekt jag gärna vill förverkliga/finansiera. Mini Vivaldin är en helt underbar maskin att jobba med. Lättillgänglig vattentank på tre liter som man tar ur och sätter i framifrån. Byggkvaliteten är toppklass och de ingående delarna likaså. Maskinen är ömt vårdad av mig och tidigare ägaren (som hade den som "helgmaskin"). Rengjord och avkalkad regelbundet. Förhållandevis lättmekad och har urtappnings-/dräneringshål i botten av ångkokaren (underlättar avsevärt avkalkning). Jag har använt den några dagar i veckan sedan i juni 2013. "Eget" forum för La Spaziale S1-ägare: www.S1cafe.com

Medföljande tillbehör:

- PF med singelpip
- PF med dubbelpip
- PF naket + "precisions"-filterkorg
- Original singelfilterkorg
- Original dubbelfilterkorg
- Två st precisionsfilterkorgar Accurato från Tidakas Tamper und Trichter
- En "Board-tamper" från Tidaka i svarvat rostfritt stål med en konvex sida och en flat sida. Diameter på båda sidor är 53,4mm.
- En PF-tratt i polerad aluminium från Tidakas, för att samla kaffet snyggt i PF och som riktverktyg vid tampning (om man behöver det)
- Ny tunnare spridarfilterplatta (9mm) i mässing, så att det ryms mer kaffe i filtret utan kontakt med spridarfiltret.
- Original-spridarfilterplatta

Välvårdad. Se följande länkar avseende mina "vårdinsatser":

La Spaziale Mini Vivaldi II - diverse underhåll/meck

La Spaziale Mini Vivaldi II - Avkalkning av ång- och bryggkokare

Nypris för maskinen är ca 15 000 kr och för tillbehören ca 2000 kr.


Paketpris: 8900 kr + ev. fraktkostnad. Jag kan tänka mig bistå med biltransport inom rimligt avstånd från Malmö om jag får bensinbidrag. SÅLD

Maskinen finns i Malmö.

Mail: stefan (AT) limhamnsgruppen (PUNKT) se eller ring 0709-369055


Bilder (de fyra första bilderna är från förra ägaren):

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.JPG15.jpg16.jpg
 

Bilagor

  • IMG_1397.jpg
    IMG_1397.jpg
    58.3 KB · Visningar: 50
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp