Hjälp med Isomac Zaffiro

Lord

New member
Hej

Köpte en Isomac Zaffiro via blocket, allting lät bra och säljaren verkade seriös. Skulle tro att den inte används på ett tag av säljaren.
Fick idag hem bryggaren och skulle testa den.
Gjorde enligt instruktioner, startade pumpen och körde till det kom vatten ur ångtappen osv.
Väntade på att vattenlampan släcktes.
Sedan när jag skulle pröva göra kaffe, förde "kaffespaken" till lodrät läge och motorn börjar surra. Sen händer det inget...
Inge antydan till vatten kommer ur filterhållaren. Helt torrt.
Filterhållaren blir varm, mätaren visar 10 bar. Men inge vatten ur filterhållaren..
Är det någon som kan tipsa vad felet är eller kan hjälpa mig skulle jag bli jätte tacksam.

//Alex
 

Lord

New member
Ska ta och pröva detta. Tycker det i alla fall borde komma lite vatten fast den vore igenkalkad. Nu är det helt torrt i filterhållaren.
 

rannagarden

Well-known member
Jag menade alltså om du klickar på länken jag lade i inlägget så kommer du till en sida med bryggenheten i detalj. Får finns en komponent som heter 524467. Det kan vara så att det är stopp i den. Kalk tex. Kan vara samma med solenoiden.
Du skulle kunna, som föreslaget, avkalka maskinen. Men om det är tvärstopp på nåtställe är det inte säkert att det hjälper såvida du inte plockar isär och rensar handgripligen.
/M
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp