Ute efter kvarn för under 3K, Rancilio Rocky eller Baratza Virtuoso?

Barbastark

Active member
Ute efter kvarn för under 3K (koniskt malverk), vad rekommenderas?

Hej!

Är ute efter en kvarn för under 3000kr med koniskt malverk. Vilken är att rekommendera?

MVH
 
Senast ändrad:

jensklas

Active member
Jag har en rocky. Kan nämna att jag inte har erfarenhet av något annat heller.

Jag är nöjd med den, men som du säger har den många steg. Trots det känner jag att lite mer finjustering skulle vara önskvärt vid malning till espresso.
 

Barbastark

Active member
Jag har en rocky. Kan nämna att jag inte har erfarenhet av något annat heller.

Jag är nöjd med den, men som du säger har den många steg. Trots det känner jag att lite mer finjustering skulle vara önskvärt vid malning till espresso.

A, hellst skulle jag vilja ha en steglös alt jäkligt många steg(80+), med koniska malskivor.
 

TheDude

Well-known member
Det du letar efter är nog en Bezzera BB05, den är steglös, med koniskt malverk och kostar straxt under 3000 om du beställer den på nätet. Den kan fås med timer och heter då Bezzera BB05TM.
 
Senast ändrad:

Barbastark

Active member
Det du letar efter är nog en Bezzera BB05, den är steglös, med koniskt malverk och kostar straxt under 3000 om du beställer den på nätet. Den kan fås med timer och heter då Bezzera BB05TM.

Ok! Den ser intressant ut! Men hittar den inte i någon svensk nätbutik. Går den under annat namn här i sverige, eller var jag bara kass på att söka? Kanske har möjlighet att posta en länk?
 

Barbastark

Active member

Rajtin

Member
Den kvarnen känns ju helt perfekt! Men får ta en funderare om enda stället är såpass långt bort. Kanske kan få någon butik här i gbg att ta hem den.

Hej
Beställde min kaffemaskin, Bezzera, på nätet. Blir mycket billigare än om butik tar hem, nackdelen är reservdelar samt service och garanti. Allt tar längre tid. Tyvärr är utbudet i sverige så begränsat i butik.

Äger idag en rocky rancilo kvarn som jag skulle välja bort då malningsgrad stegen är för stora för espresso.
 

Barbastark

Active member
Hej
Beställde min kaffemaskin, Bezzera, på nätet. Blir mycket billigare än om butik tar hem, nackdelen är reservdelar samt service och garanti. Allt tar längre tid. Tyvärr är utbudet i sverige så begränsat i butik.

Äger idag en rocky rancilo kvarn som jag skulle välja bort då malningsgrad stegen är för stora för espresso.

Ok! Beställde du Bezzeran från espressocoffeshop.it? Såg att dem lägger på skatt på 21%, samt funderar på om man får kontakt som passar i svenska uttag. Eller hur gick det för dig?
 

Rajtin

Member
Beställde från Italy-outlet, inga skattetillägg och fick rätt kontakt, dock lång leveranstid.
Plus för snabba svar samt att de drog momsen när jag skickade momsreg nr. från företaget.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp