Rancilio Silvia v3, 3000kr

hne

Well-known member
*SÅLD* Rancilio Silvia v3, 3000kr

Har bestämt mig för att försöka sälja av min mycket omtyckta Rancilio Silvia till förmån för en dubbelkokare. Inköpt ny april 2010 från kaffegrossisten.se. Maskinen är i gott skick och allmänt välskött av kaffenörd, se min posthistorik här. Avkalkad två gånger per år, backflushad med Clean Express med 200 koppars mellanrum. Bryggruppspackning och spridarfilter bytt i höstas efter felfri funktion i 3.5 år. Enda som inte är originaldel är att jag bytt skruven till spridarfiltret till en med rund skalle för att kunna dosera mera. Originalskruv finns kvar om så önskas.

Medföljande originaltillbehör: kaffemått, blindfilterskiva, singel- och dubbelfilter, plasttamper. Andra tillbehör kan vi diskutera.

IMG_20140203_221327.jpg

SÅLD!
 
Senast ändrad:

hne

Well-known member
Bytte packning i ångventilen igår och passade på att bli av med oljud från ett hörn på bakre kåpan från pumpvibrationer genom att helt sonika lägga lite eltape på ett osynligt ställe på insidan och dra åt en skruv som någon italienare i fabriken varit lite väl försiktig med. Nu känns maskinen bättre än ny.
Gammal och ny packning:
IMG_20140208_193958.jpg
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,654
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp