Pod maskin,, vilken och vilket kaffe? Trodde aldrig JAG skulle fråga detta...

Light Head

Well-known member
Sitter här och är på väg till mitt nya kontor, typiskt kontorshotell. Bra lokaler, snyggt fräscht och det finns en kaffemaskin som mal och brygger. 5:- / kopp.

Så då tänkte jag,, är det värt det? Bekvämt,, visst ,,, men de där automaterna. Blir ju mer eller mindre aldrig tillräckligt bra kaffe.

Jag är nöjd med resultatet som jag får hemma i min Rancilio Silvia. Just nu är det Mokkambo Rosso i kvarnen. Gott!


Så,, det skall vara enkelt och smidigt. Är det en sådan där förhatlig pod/kapselmaskin man skall ha då??

Vilken? Det är ytterst sällan jag dricker annat än svart. Gillar smakrikt kaffe och ofta med mycket robusta. Mina smaklökar gillar tydligen när det är lite ostyrig smakupplevelse.

Vilken maskin,, vilket kaffe? Är det värt det eller bara att lägga ner?


Gott kaffe är gott,, annars får det vara!
 

Lucifer

Well-known member
Jag tror du vet svaret själv, du har ju ändå 299 inlägg på den här sidan. ;-)
Men det enklaste för att övertyga dig själv borde väl vara att ta dig till närmaste elektronikkedja och smaka, de brukar gärna demonstrera hur gott det blir.
 

Large

Well-known member
Skippa podmaskiner och skaffa en billig helautomat istället. Lite högre initialkostnad, från ca 2300:- och uppåt, men priset per kopp blir betydligt lägre och du tjänar snart in de extra pengarna. Du kan dessutom välja precis vilket kaffe du vill ha i kvarnen istället för att vara begränsad till ett ganska ett systems ganska magra utbud.
 

hne

Well-known member
Prova kaffet i den där 5kr/kopp-maskinen ordentligt först. Om det är förkastligt får du väl shoppa en HX att ha på skrivbordet?
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp