Dalla corte mini vs Izzo alex duetto IV

BloodyMezzo

Well-known member
Hade en DCM tidigare som gick upp i rök, kretskort pajade med mera. Köpte en ny som fungerad 3 shots sedan stendog. Fick pengarna tillbaka och har inte köpt något nytt. Det var nästan 12 månader sedan så nu är jag rejält sugen på en ny maskin. Gissar att Duetton är tåligare med mindre elektronik i sig.

Oj! Det lät ju riktigt illa. Men du har kanske haft en himla otur då. Min pump dog nästan direkt i duetton, tog bara ett par månader. Och samtidigt fastnade den ena manometern på 2 bar eller vad det nu var. Jag använde vid tiden ett likadant vattenfilter på slangen som jag haft på min zaffiro. Sen lärde jag mig att såna filter kan skada pumpen. Men det stod inget om det i manualen. Fick ny pump och manometer skickade från Tyskland och sen dess inga problem på fyra år. Peppar, peppar. :)

Min erfarenhet är att espressomaskiner krånglar rätt mycket tyvärr. Men å andra sidan har jag fått garantiärenden på varenda jävla pryl jag köpt på hifi-klubben också. Färghjulet stack i en projektor, en hdmi-kabel var helt död vid leverans, knappar på en cd-spelare som dog, "läckande" radioljud i en receiver. Och fortfarande är jag en nöjd kund för problemen har alltid lästa på ett bra och generöst vis. Annat var det med min zaffiro som pajade en gång och åkte till Italien på reparation, kom tillbaka och fick samma fel en månad senare, när den då kom till Italien var det industrisemester. Butiken köpta tillbaka härket och jag köpte min drömmaskin. :)
 
Senast ändrad:

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,653
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp